خبر فوری

 
دیدار وزیر آموزش و پرورش پاکستان با مسئول کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد
کد خبر :1047247119

12:45 1399/12/12


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دکتر کریستین ترنر, شفقت محمود, وزیر آموزش و پرورش, کمیساریای عالی بریتانیا,

شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان روز سه شنبه با دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان روز سه شنبه با دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه اسلام آباد و لندن و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه بهبود سطح کیفی آموزش و افزایش روابط دوجانبه در بخش آموزش عالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان در این دیدار ابراز داشت: به دانشجویان اقلیت غیرمسلمان به جای تعلیم متون اسلامی، ارزشهای دینی مطابق با دینشان به آنان آموزش داده می شود، اعضای اقلیت های مذهبی مسیحی، هندو، سیک، بودایی و کالاش متون درسی که بر اساس مشاوره های صورت گرفته با علما و دانشمندان مذاهب خودشان آماده شده است را آموزش می بینند.

وی با گفتگو در خصوص برنامه درسی یکسان خاطرنشان کرد: تا کلاس پنجم متون درسی مختلف شامل انگلیسی، ریاضی و علوم به زبان انگلیسی و آموزش اردو و تعلیمات دینی نیز به زبان اردو آموزش داده می شود و محتوای کتب درسی مربوط به مطالعات اجتماعی و دانش عمومی نیز به زبان اردو می باشد به صورتی که در داخل آن از کلمات انگلیسی نیز استفاده شده است، با این حال ، از کلاس ششم به هشتم ، اجزای انگلیسی به تدریج افزایش می یابد. و بعد از هشتم ، دانش آموزان می توانند صلاحیت بین المللی یا صلاحیت ملی را به میل خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناشران بخش خصوصی مجاز به چاپ کتب درسی هستند و مراکز و موسسات آموزش خصوصی و ایالتی می توانند هر کتابی در کلاس های خود آموزش دهند، اما وزارت آموزش و پرورش دولت فدرال این موضوع را به رعایت دو نکته اساسی مشروط نموده است نخست اینکه کتب درسی بخش خصوص با محتوای درسی تعیین شده مطابقت داشته باشد و دوم اینکه این کتب درسی از هرگونه محتوای توهین آمیز و آزار دهنده دیگر مکاتب فکری و یا مذاهب عاری باشد.

وی تصریح کرد: همه درباره متون کتب درسی حق اظهار نظر دارند، بنابراین محتوای کتب درسی در ابتدا در وب سایت وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است، بسیاری از کارشناسان بدون مطالعه این متون درسی و توجه به جامع و مفید بودن این متون آن را مورد انتقاد قرار داده اند.

ارسال نظر

 
1