خبر فوری

 
 
دیدار وزرای خارجه بوسنی و ازبکستان با رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1583591850

16:56 1401/01/06


برچسب ها : ازبکستان, بوسنی, بوسنی و هرزگوین, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, پاکستان و ازبکستان, دیدار, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, معاون وزیر امور خارجه ازبکستان, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین,

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه 2 فروردین (22 مارچ) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان بصورت جداگانه در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | فرقت صدیق معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و بسیرا ترکوچ وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه 2 فروردین (22 مارچ) در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان بصورت جداگانه در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی، اسد قیصر در دیدار با فرقت صدیق معاون وزیر امور خارجه ازبکستان، گفت: پاکستان برای روابط نزدیک برادرانه خود با ازبکستان که دارای تاریخ، فرهنگ و دین مشترک می باشد، گرامی ارزش قائل است.

وی با دعوت از ازبکستان جهت مشارکت و پیوستن در فعالیت اقتصادی ایجاد شده توسط سی پیک، افزود: ازبکستان شریک تجاری مهم پاکستان در آسیای مرکزی است و افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف باعث افزایش بیشتر فعالیت های اقتصادی به نفع دو کشور خواهد شد، دولت پاکستان نیز تمام تلاش خود را جهت افزایش تجارت و سرمایه گذاری ازبکستان در پاکستان خواهد کرد.

اسد قیصر بیان کرد: پاکستان معتقد به ترویج همبستگی و همکاری میان امت اسلامی است و این اساس، مبنای سیاست خارجی پاکستان می باشد، وی همچنین از امت اسلامی خواست تا راهبردی مشترک برای غلبه بر اسلام هراسی و تلاش مشترک جهت برجسته کردن برداشت مثبت از اسلام در سراسر جهان اتخاذ کنند.

فرقت صدیق معاون وزیر امور خارجه ازبکستان میزبانی چهل و هشتمین کنفرانس وزیران امور خارجه در اسلام آباد را به رئیس مجلس ملی تبریک گفت و برگزاری نشست OIC به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان را گامی خوشایند خواند و گفت: تجارت دوجانبه میان دو کشور افزایش یافته است.

وی همچنین در پی تایید سخنان اسد قیصر گفت: ازبکستان می تواند به عنوان دروازه ای به بازارهای اروپایی برای تجارت پاکستان عمل کند و هر دو کشور دارای پتانسیل اقتصادی بسیار زیادی هستند که می توان از آن برای بهبود مردم هر دو کشور استفاده کرد.

در پپایان، معاون وزیر امور خارجه ازبکستان از روابط دوجانبه و تبادل دیدارهای عالی پارلمانی و دولتی میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

در ادامه، اسد قیصر در دیدار با بسیرا ترکوچ وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین، گفت: پاکستان و بوسنی و هرزگوین کشورهای برادری هستند که دارای روابط نزدیک و صمیمانه بوده و مردم پاکستان احساسات خوبی نسبت به بوسنی و هرزگوین و مردم آن دارند.

وی افزود: پاکستان کاملاً متعهد به حاکمیت و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین است و به شدت با هرگونه تلاش برای بی ثبات کردن آن که صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند، مخالف است. پاکستان همچنین به شدت تجاوز را رد کرده و از حل مسالمت آمیز اختلافات حمایت می کند.

رئیس مجلس ملی پاکستان بر لزوم تداوم مستمر دیدارهای پارلمانی و دولتی همچنین توسعه روابط تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ارتقای روابط دوجانبه در سطح پارلمان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین فرصت های سرمایه گذاری زیادی در پاکستان وجود دارد که کشورهای دوست می توانند از آنها بهره برداری کنند و کشور پاکستان نیز از سرمایه گذاران استقبال به عمل می آورد.

بسیرا ترکوچ در پی تایید گفتار رئیس مجلس ملی پاکستان، بیان کرد: مردم کشور بوسنی و هرزگوین از حمایت های بی دریغ پاکستان جهت حفظ تمامیت ارضی کشورشان تشکر و قدردانی می کنند.

وی میزبانی چهل و هشتمین کنفرانس وزیران امور خارجه در اسلام آباد را به رئیس مجلس ملی تبریک گفت و اظهار کرد که این کنفرانس برای مقابله با چالش های مشترک و اتحاد امت اسلامی بسیار مفید خواهد بود.

ایشان در پایان سخنان خود از اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دعوت کرد که به همراه یک هیئت پارلمانی به بوسنی سفر کند.

ارسال نظر

 
1