خبر فوری

 
 
دیدار وزرای تجارت و دولت سریلانکا برای همکاری های منطقه ای با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1132443591

14:05 1400/11/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, پنجاب, تراکا بالاسوریا, دکتر باندولا گانواردانا, دیدار, سانحه سیالکوت, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر تجارت سریلانکا, وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا,

دکتر باندولا گانواردانا وزیر تجارت و تراکا بالاسوریا وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر باندولا گانواردانا وزیر تجارت و تراکا بالاسوریا وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طرف ها طی دیدار با یکدیگر در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دو جانبه در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با مقامات سریلانکا گفت: فرصت های زیادی برای همکاری بین پاکستان و سریلانکا در زمینه تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری، کشاورزی، دفاعی و غیره وجود دارد.

وی افزود: توافق نامه های زیادی بین پاکستان و سریلانکا به امضا رسیده که لازم است از اجرای آن ها اطمینان حاصل شود. پاکستان، سریلانکا را در بین اعضای اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (SAARC) یک کشور مهم دانسته و آماده همکاری با سریلانکا برای اثربخشی بیشتر اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا می باشد.

وی همچنین با ابراز تاسف از سانحه سیالکوت، جان باختن پرینتا کمارا را تسلیت گفته و مقامات سریلانکایی را به طور مفصل از اقدامات پاکستان برای مجازات عاملان سانحه سیالکوت آگاه کرد.

وزیر تجارت سریلانکا نیز از وزیر امور خارجه و دولت پاکستان برای رسیدگی زودهنگام به پرونده ی سانحه سیالکوت و تسهیل پرداخت غرامت به خانواده پرینتا کمارا تشکر کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با مقامات سریلانکا با اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به سریلانکا در ماه فوریه ی سال 2021، بر لزوم افزایش همکاری های دو جانبه و حجم مبادلات تجاری بر اساس توافقنامه ی تجارت آزاد بین پاکستان و سریلانکا که طی سفر مذکور به امضا رسید، تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: پاکستان بر اولویت های اقتصادی مبتنی بر افزایش ثبات، امنیت، توسعه، همکاری و روابط با کشورهای منطقه متمرکز شده است.

طرف ها طی دیدار با یکدیگر همچنین بر گسترش دیدار دو جانبه بین شرکت های تجاری و اتاق های بازرگانی دو کشور پاکستان و سریلانکا و افزایش همکاری ها در همه ی سطوح به منظور گسترش امنیت، توسعه و روابط منطقه ای تاکید کردند.

لازم به ذکر است که وزیر تجارت سیلانکا به همراه یک هیئت تجاری طی سفری 8 روزه از تاریخ 30 دی تا 7 بهمن به پاکستان سفر کرده است.

ارسال نظر

 
1