خبر فوری

 
دیدار وزرای تجارت و دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1270238907

11:11 1400/11/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, پنجاب, تراکا بالاسوریا, دکتر باندولا گانواردانا, دیدار, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر تجارت سریلانکا, وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا,

دکتر باندولا گانواردانا وزیر تجارت و تراکا بالاسوریا وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا به همراه هیئتی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر باندولا گانواردانا وزیر تجارت و تراکا بالاسوریا وزیر دولت برای همکاری های منطقه ای سریلانکا به همراه هیئتی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه بین پاکستان و سریلانکا، بر اهمیت تبادل هیئت های سیاسی در سطوح عالی بین دو کشور به منظور تقویت همکاری های دو جانبه تاکید کرده و گفت: لازم است با اجرای توافقنامه تجارت آزاد پاکستان و سریلانکا روابط تجاری دو جانبه گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به روابط فرهنگی قوی بین پاکستان و سریلانکا و میراث فرهنگی و تاریخی بودایی در پاکستان، ابراز امیدواری کرد که تعداد زیادی از شهروندان سریلانکا برای گردشگری مذهبی به پاکستان سفر کنند.

وزیر تجارت سریلانکا نیز طی این دیدار با تشکر از احساسات گرم و صمیمانه نخست وزیر پاکستان نسبت به سریلانکا، خواستار گسترش همکاری بین پاکستان و سریلانکا در زمینه تجارت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، داروسازی، مواد معدنی، نساجی، آموزش، دفاع، گردشگری، توسعه منابع انسانی، روابط تجاری، سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری و انتقال فناوری در بخش های با ظرفبت بالا و غیره شد.

وزرای سریلانکا به همراه هیئت همراه طی سفری 8 روزه به پاکستان که از تاریخ 30 دی آغاز شد و تا تاریخ 7 بهمن ادامه دارد در حال دیدار با مقامات پاکستانی هستند.

ارسال نظر

 
1