خبر فوری

 
دیدار وزرای بهداشت عربستان سعودی و پاکستان حاشیه اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرق در قاهره
کد خبر :1102202706

19:42 1401/07/19


برچسب ها : پاکستان و سازمان بهداشت جهانی, پاکستان و عربستان سعودی, روابط دوجانبه, قاهره, مدیترانه, همکاری دوجانبه, وزیر بهداشت,

فهد بن عبدالرحمن الجلاجل وزیر بهداشت عربستان سعودی با عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان در حاشیه شصت و نهمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرق در قاهره پایتخت مصر دیدار و گفتگو کرد.


 

قاهره: به گزارش راز نیوز | فهد بن عبدالرحمن الجلاجل وزیر بهداشت عربستان سعودی با عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان در حاشیه شصت و نهمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرق در قاهره پایتخت مصر دیدار و گفتگو کرد و در این نشست، موضوعات مورد علاقه دوجانبه و مسائل مربوط به اعتباربخشی مدرک آموزش پزشکی در پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالقادر پاتل ضمن استقبال از فهد بن عبدالرحمن الجلاجل وزیر بهداشت عربستان سعودی افزود: پاکستان خدمات درمانی مرزی خود را با توجه به امنیت بهداشت جهانی تأسیس کرده است که دارای یک پایگاه داده پزشکی دیجیتال از هر مسافری است که از پاکستان خارج می شود.

وی ضمن درخواست از پزشکان متخصص بهداشت، پرستاران، کارکنان پیراپزشکی، فیزیوتراپیست ها و تکنسین های آموزش دیده در پاکستان جهت خدمات رسانی در عربستان سعودی، گفت: پاکستان یک برنامه بهداشتی طراحی خواهد کرد که تحت آن به پرستاران و کارکنان پیراپزشکی زبان عربی آموزش داده خواهد شد.

وزیر بهداشت عربستان سعودی بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه درمان و بهداشت، بیان کرد: دولت عربستان سعودی از حضور متخصصان بهداشت پاکستانی در کشورش استقبال می کند.

وی همچنین در پایان عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان را برای سفر به عربستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1