خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و فلسطین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد
کد خبر :1181921647

11:48 1401/01/03


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و فلسطین, دکتر ریاض المالکی, شاه محمود قریشی, نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه فلسطین,

وزرای امور خارجه پاکستان و دولت خودگردان فلسطین در حاشیه چهل و هشتمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و دولت خودگردان فلسطین در حاشیه چهل و هشتمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی و ریاض المالکی وزرای امور خارجه پاکستان و دولت خودگردان فلسطین در این دیدار نسبت به انجام اقدامات مشترک در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور توافق نمودند.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و قدس اشغالی و دیگر موضوعات امنیتی و سیاسی منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت روابط پاکستان و فلسطین، مراتب همبستگی و تداوم حمایت های اسلام آباد از رهبران و مردم فلسطین را اعلام داشت.

وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر پاکستان در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان در اظهارات خود توجه جامعه جهانی به مسئله فلسطین را مبذول داشت و بر حل منصفانه این مسئله قدیمی و تاریخی تاکید ورزید.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: پاکستان علاوه بر سازمان همکاری اسلامی در بسترهای مختلف جهانی به حمایت از مسئله فلسطین و حقوق این مردم پرداخته است و بر مواضع اصولی و صریح خود در قبال فلسطین استوار و پابرجاست.

وی افزود: مواضع پاکستان در قبال مسئله فلسطین نشان دهنده عمق همبستگی مردم پاکستان با اهالی فلسطین است.

ریاض المالکی وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین نیز در این دیدار از نقش فعال و موثر پاکستان در اجرای آتش بس در فلسطین تمجید و از وزیر امور خارجه پاکستان و دیگر مقامات این کشور تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1