خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در نیویورک/ تاکید بر تحکیم مناسبات و گسترش روابط دوجانبه
کد خبر :2074363927

09:54 1401/02/29


برچسب ها : آنتونی بلینکن, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, نیویورک, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در دیدار با یکدیگر در نیویورک بر لزوم تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش سطح تعاملات میان دو کشور تاکید ورزیدند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در دیدار با یکدیگر در نیویورک بر لزوم تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش سطح تعاملات میان دو کشور تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به دعوت همتای آمریکایی خود در نیویورک حضور دارد، روز گذشته(چهارشنبه) با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار دو طرف در خصوص امور مختلف مربوط به روابط دوجانبه میان اسلام آباد و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر عزم خود برای تعمیق روابط و گسترش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید ورزیدند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این فرصت بسیار خوبی برای گفتگو در خصوص مسائل مشترک میان دو کشور است، ما به دنبال تمرکز بر این نکته هستیم که اقدامات ما برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و آمریکا با هدف توجه به امنیت منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پاکستان در حال حاضر ریاست گروه جی-77 را بر عهده دارد افزود: آمریکا خواهان تقویت روابط خود با جی-77 و مذاکره با این گروه است و در این رابطه با وزیر امور خارجه پاکستان رایزنی خواهم نمود.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: این نخستین دیدار رو در روی ماست و ما پیش از این به صورت تلفنی به گفتگو پرداخته‌ایم، ما از همکاری مشترک با دولت و وزیر امور خارجه پاکستان بسیار خرسندیم.

وی سپس از وزیر امور خارجه پاکستان برای سفر به آمریکا جهت شرکت در نشست امنیت غذایی با هدف بررسی اقدامات جدی برای رسیدگی به عدم امنیت غذایی و برداشتن گام‌هایی در این زمینه و همچنین کمک به مردم نیازمند در سراسر جهان تقدیر و تشکر نمود.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی سخنانی با تاکید بر عزم پاکستان برای گسترش روابط با آمریکا اظهار داشت: پاکستان خواهان گفتگو با آمریکا برای جذب سرمایه گذاران این کشور به پاکستان و ایجاد بستر مناسب جهت همکاری مشترک میان تجار دو کشور است.

وی افزود: من منتظر توسعه روابط میان پاکستان و آمریکا و همکاری با مقامات این کشور و همچنین گسترش سطح همکاری‌های تجاری میان پاکستان و آمریکا هستم.

وی با خوشایند خواندن برگزاری نشست با موضوع امنیت غذایی خاطرنشان کرد: پاکستان در انتظار است تا در برنامه‌های مربوط به امنیت غذایی جهانی مشارکت نماید.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: حوادث اخیر جغرافیایی  سیاسی شرایط جهانی را بیش از پیش وخیم نموده است، کشورهایی همچون پاکستان از ابتدا با چالش‌های مختلفی در زمینه امنیت غذایی، آب و انرژی مواجه هستند، علاوه بر این ما با مسائل گوناگونی در کشورهای همسایه همچون تغییرات اقلیمی و غیره روبرو هستیم.

ارسال نظر

 
1