خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه هند و امارات پیرامون بررسی راه های توسعه روابط دوجانبه
کد خبر :407223017

17:25 1401/09/22


برچسب ها : ابوظبی, امارات متحده عربی, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, عبدالله بن زاید آل نهیان, همکاری دوجانبه, هند و امارات متحده عربی, وزیر امور خارجه امارات متحده عربی, وزیر امور خارجه هند,

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به امارات متحده عربی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.


 

ابوظبی: به گزارش راز نیوز | سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به امارات متحده عربی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه این کشور دیدار و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و بسیاری از موضوعات دیگر را مورد گفتگو قرار دادند.

در این دیدار، امکانات تقویت بیشتر روابط دیرینه و مشارکت راهبردی همه جانبه، چارچوب توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع بین دو کشور در سال 2022، افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله سلامت، فناوری، دیجیتال، اقتصاد و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، در خصوص چشم انداز هند در دوران ریاست گروه 20 و مشارکت امارات متحده عربی به عنوان کشور مهمان در این گروه تبادل نظر شد.

شیخ عبدالله بن زاید ضمن حمایت از ریاست گروه 20 توسط هند بر عزم آن برای دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در چندین زمینه کلیدی از جمله تغییرات آب و هوا، بهداشت، کشاورزی، آموزش و توانمندسازی زنان تمجید کرد.

وی همچنین  بر اهمیت تقویت همکاری های بین المللی جهت تسریع رشد اقتصاد جهانی و افزایش مشارکت های بخش خصوصی در حمایت از برنامه های توسعه هر دو کشور تاکید کرد.

در همین حال، وزرای خارجه دو کشور درمورد فرصت‌های همکاری آتی تحت گروه‌ها و سازمان‌های چندجانبه از جمله گروه I2U2، بریکس و سازمان همکاری شانگهای گفتگو کردند.

امارات متحده عربی و هند با هدف ایجاد فرصت‌های امیدوارکننده برای رشد و شکوفایی اقتصادی در هر دو کشور به اوج همکاری‌های ثمربخش خود ادامه می‌دهند و بدین ترتیب روابط دو کشور در تلاش های جهانی برای دستیابی به توسعه پایدار در زمینه های مختلف مؤثر واقع خواهد شد.

در پایان این نشست، وزیر امور خارجه امارات با ابراز آرزوی موفقیت هند در دوره ریاست گروه 20، بر اهمیت چنین نشست های دوجانبه در دستیابی به اهداف تعیین شده توسط این گروه، بر ارتقای همکاری های اقتصادی و توسعه در سطوح مختلف تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1