خبر فوری

 
دیدار واجد خان عضو مجلس اعیان بریتانیا با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1853601029

10:24 1400/01/07


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, شاه محمود قریشی, مجلس اعیان بریتانیا, وزیر امور خارجه پاکستان,

واجد خان عضو مجلس اعیان بریتانیا روز گذشته با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| واجد خان عضو مجلس اعیان بریتانیا روز گذشته با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و به ویژه مناسبات دوجانبه اسلام آباد-لندن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار انتخاب واجد خان به عنوان نماینده مجلس اعیان بریتانیا را به وی تبریک گفت و افزود: روابط با بریتانیا از اهمیت ویژه ای برای پاکستان برخوردار است، تعداد کثیری از شهروندان پاکستانی مقیم شهرهای مختلف بریتانیا هستند که در بخش های مختلف این کشور در حال خدمت و فعالیت هستند.

واجد خان نیز در این دیدار وزیر امور خارجه پاکستان را از مشکلات ناشی از شیوع کرونا برای شهروندان پاکستانی مقیم بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا آگاه ساخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه تصریح کرد: رفاه شهروندان پاکستانی مقیم کشورهای خارجی و حل مشکلات آنان از اولویت های اصلی دولت اسلام آباد است.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با نماینده مجلس اعیان بریتانیا بر ضرورت توسعه همکاری های همه جانبه در بخش های سیاسی و تجاری میان پاکستان و کشورهای اتحادیه اروپا تاکید نمود.

وی همچنین خواستار اقدام جدی و موثر بریتانیا و جامعه جهانی در خصوص مسئله کشمیر و نقض حقوق بشر در منطقه اشغالی جامو و کشمیر شد و خاطرنشان کرد: برپایی امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیازمند حل مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد.

واجد خان در پاسخ از تلاش ها و اقدامات وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص مسئله کشمیر و مطرح نمودن آن در بسترهای بین المللی تمجید نمود و نسبت به همکاری همه جانبه در این زمینه اطمینان بخشی نمود.

 

ارسال نظر

 
1