خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی گلبدین حکمتیار با سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان
کد خبر :1147649368

10:46 1399/08/01


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, جماعت اسلامی پاکستان, حزب اسلامی افغانستان, روند صلح افغانستان, سراج الحق, گلبدین حکمت یار,

گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی و نخست وزیر اسبق افغانستان که در پاکستان به سر می برد، در ادامه دیدارهای خود با مقامات مختلف پاکستان با سناتور سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی و نخست وزیر اسبق افغانستان که در پاکستان به سر می برد، در ادامه دیدارهای خود با مقامات مختلف پاکستان با سناتور سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کابل و دیگر موضوعات و مسائل مشترک میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سناتور سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به گلبدین حکمتیار ابراز داشت: دو کشور برادر و اسلامی پاکستان و افغانستان یک جان در دو قالب هستند و هیچ قدرت جهانی نخواهد توانست میان دو ملت جدایی و تفرقه بیاندازد.

وی افزود: با جهاد و مقاومت مردم افغانستان، توطئه قدرت های استکباری خنثی گردید و بدون شک آقای حکمت یار از مهره های اصلی در این امر به شمار می آیند، مردم پاکستان نیز در کنار مردم افغانستان، نقش ویژه ای در جهاد علیه قدرت های استعماری ایفا نموده و در این مسیر جانفشانی کردند.

سراج الحق در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی صلح در افغانستان گفت: برپایی صلح و ثبات در افغانستان مهمترین نیاز پاکستان، منطقه و جهان است، ما به شهدای افغان که برای حفظ عقاید و تمامیت ارضی کشور خود جان فشانی نمودند درود میفرستیم.

گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان نیز در جریان این دیدار با اشاره به مهاجران افغانی موجود در پاکستان خاطرنشان کرد: ما قدردان ملت و دولت پاکستان برای پذیرش و میزبانی از بیش از 4 میلیون مهاجر افغان طی دوران جنگ داخلی افغانستان هستیم.

وی گفت: مهمترین و اساسی ترین راهکار حل مسئله افغانستان مذاکرات بین الافغان است، افغانستان آینده دوست مخلص و خیرخواه پاکستان خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود از سناتور سراج الحق برای سفر به افغانستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1