خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی کمیساریای عالی بریتانیا و دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان
کد خبر :172470843

11:37 1400/11/21


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دکتر کریستین ترنر, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان و کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف تحولات افغانستان و لزوم نجات این کشور از فاجعه انسانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان و کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف تحولات افغانستان و لزوم نجات این کشور از فاجعه انسانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز پنجشنبه با دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار دو طرف به بررسی آخرین تحولات افغانستان و لزوم انجام اقدامات گسترده از سوی جامعه جهانی برای نجات اقتصاد این کشور از نابودی و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی پرداختند.

مقامات دو کشور علاوه بر این در خصوص مناسبات تجاری و اقتصادی میان پاکستان و بریتانیا نیز بحث و گفتگو نمودند و نسبت به توسعه بیش از پیش روابط میان دو کشور در تمامی زمینه ها توافق نمودند.

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان ابراز داشت: شرکای منطقه ای و بین المللی باید تعامل سازنده با افغانستان را به ویژه در زمینه تقویت اقتصاد، بازسازی کشور و پشتیبانی در زمینه تامین نیازهای انسانی داشته باشند.

کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا نیز خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا با استفاده از فرصت های به وجود آمده در زمینه پیشبرد اهداف مشترک برای امنیت، توسعه و آبادانی در آسیای جنوبی خواهان تقویت روابط خود با پاکستان است.

وی همچنین از تلاش های دکتر معید یوسف در تدوین نخستین سیاست امنیت ملی پاکستان تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1