خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای
کد خبر :532562567

12:41 1401/03/11


برچسب ها : آنکارا, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ترکیه, محمد شهباز شریف, مولود چاوش اوغلو, وزارت امور خارجه پاکستان, وزارت خارجه ترکیه, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر در آنکارا پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آنکارا: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر در آنکارا پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه نخست وزیر این کشور به ترکیه سفر کرده است، امروز چهارشنبه با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تقدیر از استقبال گرم و میهمان نوازی خوب همتای ترکیه‌ای خود اظهار داشت: روابط دوجانبه میان پاکستان و ترکیه نشان دهنده عمق مناسبات دوستانه و علاقه ملت و دولت دو کشور به یکدیگر است.

وی تاکید کرد شورای همکاری راهبردی و چارچوب استراتژیک اقتصادی به عنوان بستری مناسب و مفید برای ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه عمل نموده است، پاکستان بی صبرانه منتظر برگزاری نشست شورای همکاری راهبردی در پایان سال جاری میلادی است.

بلاول بوتو زرداری در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با چاووش اوغلو با اشاره به تحولات افغانستان از نقش ترکیه در ایجاد صلح و  ثبات در این کشور تمجید نمود و بر لزوم روابط متداوم میان جامعه جهانی و دولت موقت افغانستان برای دستیابی به اهداف مشترک ایجاد صلح و ثبات و همچنین توسعه اقتصادی تاکید داشت.

وی همچنین از نقش کلیدی آنکارا در بحران اوکراین و تلاش‌های شخص وزیر امور خارجه ترکیه برای ایجاد بسترهای گفتگو میان طرفین تمجید نمود.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه پاکستان، شهباز شریف نخست وزیر این کشور را در سفر به ترکیه همراهی کند و این دومین دیدار وی با همتای ترکیه‌ای خود طی مدت زمان کمتر از یک ماه اخیر می‌باشد.

 

ارسال نظر

 
1