خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی هیئت عالی رتبه وزارت امور خارجه ترکیه با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :2051455343

13:51 1399/10/24


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, مولود چاوش اوغلو, وزیر امور خارجه ترکیه,

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به پاکستان سفر کرده است، صبح امروز با همراهی وزیر امور خارجه پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور حضور یافت و با دکتر عارف علوی به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به پاکستان سفر کرده است، صبح امروز با همراهی وزیر امور خارجه پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور حضور یافت و با دکتر عارف علوی به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مراسم استقبال از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با تلاوت قرآن مجید و نواخته شدن سرود ملی دو کشور آغاز گردید، سپس دکتر عارف علوی به منظور پاسداشت زحمات گرانقدر وزیر امور خارجه ترکیه در زمینه تحکیم مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و آنکارا نشان افتخار «هلال پاکستان» را به وی اعطا نمود.

دو طرف سپس در نشست مشترک در زمینه مناسبات دوجانبه و تقویت همکاری ها در بخش های مختلف میان دو کشور و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات پاکستان و ترکیه همچنین بر ضرورت همکاری های مشترک میان دو کشور در زمینه مقابله با اسلام هراسی تاکید ورزیدند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اشاره به ارتقای رتبه پاکستان در فهرست کشورهای دارای تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاری از شرکت ها و مجموعه های اقتصادی و بازرگانی ترکیه جهت حضور در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی پاکستان دعوت به عمل آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله کشمیر و تقدیر از حمایت های بی بدیل دولت ترکیه از مواضع پاکستان در این زمینه ابراز داشت: سخنرانی اخیر رئیس جمهور ترکیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از حق مردم مظلوم کشمیر ستودنی است.

وی همچنین از اقدامات دولت ترکیه در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان تمجید نمود.

مولوود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار بر علاقه ترکیه برای تقویت و گسترش همکاری های تجاری با پاکستان تاکید ورزید و گفت: دولت ترکیه به نقش خود در زمینه سوق دادن مجموعه ها و شرکت های بازرگانی و صنعتی ترکیه به سمت بازار پاکستان ادامه خواهد داد.

وی همچنین ابراز داشت: دولت آنکارا حمایت های خود از مواضع پاکستان در بسترهای مختلف بین المللی را ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ترکیه علاوه بر این از حمایت های دولت پاکستان از آذربایجان در جریان مناقشه قره باغ تقدیر نمود.

 

ارسال نظر

 
1