خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی هیئت طالبان به ریاست ملا برادر با نماینده خصوصی چین
کد خبر :1973962316

21:05 1398/07/01


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, چین, دونالد ترامپ, طالبان, مذاکرات صلح, ملا برادر,

هیئت گروه تروریستی طالبان به رهبری ملا برادر برای گفتگو و دیدار با نماینده خصوصی چین برای امور افغانستان به پکن سفر کرده است.


پکن: به گزارش راز نیوز، هیئت گروه تروریستی طالبان به رهبری ملا برادر برای گفتگو و دیدار با نماینده خصوصی چین برای امور افغانستان به پکن سفر کرده است. طبق گزارشات حاصله، این دیدار مهم پس از تصمیم به لغو مذاکرات طالبان_آمریکا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، صورت گرفته است.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر گروه تروریستی طالبان در قطر طی تویتی در این رابطه گفت: هیئت طالبان برای انجام این دیدار با دینگ ژی جون به پکن سفر کرده است. نماینده خصوصی چین مذاکرات آمریکا_طالبان برای برپایی صلح در افغانستان را چارچوبی خوب عنوان کرد و گفت: ما از آن حمایت می‌کنیم.
ملا برادر رهبر هیئت طالبان در این رابطه گفته است که گفتگویی میان دو طرف انجام پذیرفت و این گفتگو به یک توافق جامع رسیده بود، حال درچنین صورتی اگر رئیس جمهور آمریکا نمی تواند سخنان خود را حفظ و به آنها پایبند باشد و خلف وعده می‌کند ، وی مسئول هرگونه خونریزی در افغانستان خواهد بود.
لازم به ذکر است هیئت طالبان قبل از سفرش به پکن، در 23 شهریور سفری به کشور روسیه نیز داشته است. یکی از مقامات طالبان به شرط عدم افشای هویتش در رابطه با این سفر عنوان داشت که این سفر برای از سر گیری مذاکرات طالبان_آمریکا نبوده و تنها برای بررسی حمایت منطقه درخصوص ملزم کردن آمریکا به خارج کردن نظامیانش از افغانستان صورت گرفته است.

طبق اظهارات سخنگوی طالبان، توافق صلح میان طالبان و آمریکا تنها راه حل صلح افغانستان است. طبق مدعای وی، چین از آن حمایت می‌کند.

ارسال نظر

 
1