خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی مدیر اجرایی سازمان یونیسف با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1045282734

09:54 1400/12/03


برچسب ها : سازمان ملل متحد, صندوق کودکان سازمان ملل متحد, عمران خان, مدیر اجرایی سازمان یونیسف, نخست وزیر پاکستان, یونیسف,

کاترین ام راسل مدیر جدید اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) که در پاکستان حضور دارد روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کاترین ام راسل مدیر جدید اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) که در پاکستان حضور دارد روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص برنامه های سازمان یونیسف در پاکستان و تحولات منطقه ای به ویژه اوضاع افغانستان و وضعیت کودکان در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از نقش حیاتی و موثر سازمان یونیسف در توسعه و تامین حقوق کودکان، بهبود زیرساخت های نظام آموزش دولتی، افزایش میزان ثبت نام کودکان بی بضاعت در مدارس، برنامه های واکسیناسیون و رفع سوء تغذیه در کودکان تمجید نمود.

وی سپس به تشریح تلاش های دولت در بخش اجتماعی از جمله طرح های پوشش ملی سلامت و صدور کارت سلامت برای شهروندان پرداخت. عمران خان سپس مدیر اجرایی یونیسف را از مواضع پاکستان در قبال بحران اقتصادی در افغانستان و اقدامات مربوط به کمک های انسان دوستانه در این کشور آگاه ساخت و بر لزوم برقراری روابط موثر از سوی جامعه جهانی برای حل این مسائل تاکید ورزید.

سرکار خانم کاترین راسل نیز در این دیدار از همکاری های دولت پاکستان برای اجرای وظایف سازمان یونیسف تقدیر و بر عزم این سازمان جهت تقویت روابط و گسترش سطح تعاملات با پاکستان تاکید کرد.

وی همچنین از عزم دولت برای ثبت نام کودکان در مدارس، رفع سوء تغذیه کودکان و ارائه پوشش همگانی سلامت استقبال نمود.

وی خاطرنشان کرد: یونیسف شریک اصلی توسعه پاکستان است و با دولت به ویژه در امور مربوط به زنان و کودکان و حل مسائل موجود در این امور به همکاری خواهد پرداخت.

ارسال نظر

 
1