خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با دکتر رئیسی رئیس جمهور ایران
کد خبر :373535705

12:40 1401/06/30


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران که در صدر هیئت‌های عالی رتبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر نموده‌اند روز گذشته با یکدیگر دیدار نمودند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه دولت‌های پاکستان و ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفتگو نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران که در صدر هیئت‌های عالی رتبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر نموده‌اند روز گذشته با یکدیگر دیدار نمودند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار با اشاره به دیدار گرم و دوستانه چند روز قبل خود با دکتر رئیسی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند بار دیگر بر عزم دولت خود برای توسعه روابط میان پاکستان و ایران تأکید ورزید.

وی از رئیس جمهور و مردم ایران برای اعلام همبستگی با پاکستان در سیل ویرانگر  اخیر و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای حادثه دیدگان تقدیر نمود.

مقامات دو کشور در ادامه این رایزنی نسبت به توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون از جمله روابط مردمی و همکاری در بخش‌های اقتصادی، تجارت، انرژی و فرهنگی توافق نمودند.

نخست وزیر پاکستان طی سخنانی ابراز داشت: ما قدردان حمایت‌های رهبر ایران از مردم کشمیر و تلاش‌های شایان ایشان برای احقاق حقوق مردم منطقه اشغالی جامو و کشمیر و ثبات قدم وی در این مسیر هستیم.

وی در پایان از رئیس جمهور ایران برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1