خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی شاه محمود قریشی با وزیر دولت امارات در امور همکاری بین المللی
کد خبر :128860769

10:19 1399/09/09


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, ریم الهاشمی, شاه محمود قریشی, صدور روادید, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور همکاری بین المللی امارات متحده عربی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در چهل و هفتمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در نیجر به سر می برد، با سرکار خانم ریم الهاشمی وزیر دولت امارات متحده عربی در امور همکاری بین المللی و مدیر نمایشگاه اکسپو 2020 به دیدار و گفتگو پرداخت.


نیامی: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در چهل و هفتمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در نیجر به سر می برد، با سرکار خانم ریم الهاشمی وزیر دولت امارات متحده عربی در امور همکاری بین المللی و مدیر نمایشگاه اکسپو 2020 به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی در جریان دیدار با وزیر اماراتی که در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی(OIC) صورت گرفت به پیگیری مسئله ممنوعیت صدور روادید ورود برای شهروندان پاکستانی از سوی دولت امارات متحده پرداخت و خواستار پیگیری و حل این مسئله از سوی همتای اماراتی خود شد.

وزرای پاکستان و امارات متحده عربی در ادامه این رایزنی به بررسی مناسبات دوستانه میان دولت و ملت های دو کشور پرداخته و نسبت به گسترش و تحکیم روابط دوجانبه میان پاکستان و امارات متحده عربی در بخش های مختلف اعلام آمادگی نشان دادند.

مقامات دو کشور همچنین در خصوص موضوعات مختلفی همچون گسترش همکاری دوجانبه، وضعیت شیوع ویروس کووید_19 و حضور پاکستان در نمایشگاه اکسپو 2020 به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ریم الهاشمی وزیر دولت امارات متحده در امور همکاری بین المللی در جریان این دیدار با تمجید از بیانیه شاه محمود قریشی در نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، پیشنهاد وی برای تصویب قطعنامه در سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی را قابل تعریف دانست.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان دو طرف همچنین در زمینه مسائل و موضوعات مختلف مربوط به سازمان همکاری اسلامی به گفتگو پرداخته و بر ضرورت تقویت سازمان همکاری اسلامی به عنوان بستر اساسی و متحد برای جهان اسلام تاکید نمودند.

لازم به ذکر است دولت امارات متحده عربی چند روز قبل طی بیانیه ای از ممنوعیت موقت صدور روادید ورود برای شهروندان پاکستان و 11 کشور دیگر خبر داد و علت این تصمیم گیری را تلاش برای مقابله با ویروس کووید_19 عنوان نمود، این در حالی است که شهروندان بسیاری از کشورهای دیگر از جمله هند که رتبه دوم شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان را دارد می توانند بدون هیچگونه محدودیت نسبت به دریافت روادید ورود به امارات متحده عربی اقدام و به این کشور سفر کنند.

ارسال نظر

 
1