خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر ژاپن با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :395266511

10:45 1401/07/21


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان پاکستان, پاکستان و ژاپن, رئیس پارلمان پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر ژاپن,

متسوهیر ووادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| متسوهیر ووادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات دوجانبه میان پاکستان و ژاپن در زمینه های گوناگون پرداختند و بر لزوم توسعه بیش از پیش همکاری ها میان دو کشور در بخش های مورد علاقه مشترک تاکید ورزیدند.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با ژاپن برای پاکستان ابراز داشت: روابط دو کشور به مرور زمان در حال تقویت و توسعه است.

وی ابراز داشت: گروه دوستانی پارلمانی پاکستان-ژاپن نقش فعالی در تقویت مناسبات و نزدیک تر شدن روابط میان دو کشور ایفا می کند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه این دیدار ضمن تشریح خسارت های به بار آمده در نتیجه سیل اخیر ویرانگر در پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان کشوری است که بیشترین تاثیرات را از پیامدهای تغییرات آب و هوایی به خود پذیرفته است، این در حالی است که سهم پاکستان در تولید گازهای گلخانه ای کمتر از یک درصد است.

راجا پرویز اشرف با تاکید بر لزوم آگاه سازی عمومی در سطح جهانی در خصوص تغییرات آب و هوایی تصریح کرد: پارلمان پاکستان با ارسال نامه ای به دبیرکل اتحادیه بین المجالس، خواستار افزودن موضوع خسارت های سیل در پاکستان در دستور کار اضطراری صد و چهل و پنجمین نشست اتحادیه بین المجالس شد.

وی افزود: در این نامه ما اختصاص صندوق جهانی برای جبران خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی را خواستار شده ایم.

وی همچنین از سفیر ژاپن درخواست حمایت دولت متبوع وی از این پیشنهاد پاکستان شد.

رئیس پارلمان پاکستان در ادامه این دیدار از نمایندگان مجلس ژاپن برای سفر پاکستان دعوت به عمل آورد.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار با تایید اظهارات رئیس پارلمان پاکستان ابراز داشت: ژاپن پاکستان را دوست قابل اعتماد و شریک اقتصادی خود می داند.

وی همچنین نسبت به تلفات جانی در سیل اخیر در پاکستان ابراز تاسف نمود و گفت: ژاپن نیز در گذشته با بلایای مختلف طبیعی در نتیجه تغییرات اقلیمی مواجه بود.

سفیر ژاپن از تلاش رئیس مجلس ملی پاکستان برای طرح موضوع تغییرات اقلیمی در 145 مین نشست اتحادیه بین المجالس تمجید نمود و گفت: ژاپن از پیشنهاد پاکستان برای راه اندازی صندوق ویژه برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1