خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر ترکیه در اسلام آباد با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1991460619

17:02 1401/04/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, سفیر ترکیه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کاخ نخست وزیری پاکستان,

سفیر جدید ترکیه در اسلام آباد امروز پنجشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر جدید ترکیه در اسلام آباد امروز پنجشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مهمت پیکاسی سفیر جدید ترکیه در اسلام آباد بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و ابعاد مختلف سطح همکاری‌ها میان پاکستان و ترکیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن تبریک به سفیر جدید ترکیه برای آغاز مأموریت دیپلماتیک خود در پاکستان برای پایان موفقیت‌آمیز این مأموریت آرزو نمود.

محمد شهباز شریف با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه میان پاکستان و ترکیه اظهار داشت: دو کشور دارای روابط برادرانه مبتنی بر اعتماد و درک متقابل است.

وی ابراز امیدواری نمود در زمان حضور سفیر جدید ترکیه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سرمایه گذاری و تجارت بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از حمایت‌های آنکارا از مواضع پاکستان در قبال مسئله جامو و کشمیر تقدیر نمود.

وی با اشاره به سفر اخیر خود در ماه ژوئن سال جاری به ترکیه خاطرنشان کرد: در ماه سپتامبر سال جاری آماده میزبانی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در هفتمین جلسه شورای همکاری راهبردی عالی رتبه در پاکستان هستیم.

محمد شهباز شریف در ادامه به تشریح اهمیت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ترکیه پرداخت و خواستار گرامیداشت هرچه باشکوه‌تر این رویداد عظیم شد.

ارسال نظر

 
1