خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر اسپانیا با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب
کد خبر :1569146438

16:22 1401/06/27


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, پاکستان و اسپانیا, تغییرات آب و هوایی, سفیر اسپانیا, سیل زدگان, فرماندار ایالت پنجاب, لاهور, محمد بلیغ الرحمن,

جوز آنتونیا دی اوری سفیر اسپانیا در اسلام آباد روز گذشته با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب در لاهور به دیدار و رایزنی پرداخت.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جوز آنتونیا دی اوری سفیر اسپانیا در اسلام آباد روز گذشته با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب در لاهور به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و اسپانیا و ارتقای همکاری‌های تجاری و فرهنگی دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و اسپانیا دارای مناسبات عمیق و دوستانه هستند که با گذشت زمان بیش از پیش تقویت و مستحکم می‌گردد.

وی با تمجید از نقش دولت اسپانیا در بهره‌مندی پاکستان از امتیاز جی اس پی پلاس ابراز امیدواری نمود دولت اسپانیا به حمایت‌های خود از پاکستان در اتحادیه اروپا برای بهره‌مندی از حق جی اس پی پلاس ادامه خواهد داد.

فرماندار ایالت پنجاب خاطرنشان کرد: اسپانیا سومین شریک بزرگ تجاری پاکستان در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و پس از دستیابی پاکستان به حق جی اس پی پلاس مراودات تجاری میان دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جریان این دیدار از حمایت‌ها و کمک‌های ارسال دولت اسپانیا برای سیل زدگان پاکستانی تمجید نمود و گفت: پاکستان علی رغم نقش ناچیز خود در ایجاد تغییرات آب و هوایی بیشترین تأثیرات این پدیده را به خود پذیرفته است.

سفیر اسپانیا نیز در جریان این دیدار با تأیید اظهارات فرماندار ایالت پنجاب ابراز داشت: کشورهای مسئول در زمینه ایجاد تغییرات اقلیمی باید به طور ویژه به کمک پاکستان در زمینه مقابله با تأثیرات منفی این پدیده بیایند.

ارسال نظر

 
1