خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر ازبکستان در اسلام آباد با وزیر اطلاع رسانی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :612648372

13:21 1400/07/16


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, سفیر ازبکستان, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

ایبک عارف عثمان اف سفیر ازبکستان در اسلام آباد روز گذشته با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانه و نشریه به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ایبک عارف عثمان اف سفیر ازبکستان در اسلام آباد روز گذشته با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانه و نشریه به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و ازبکستان و گسترش سطح همکاری در بخش های فرهنگی و تاریخی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فواد حسین چودری در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت روابط فرهنگی و تاریخی میان پاکستان و ازبکستان اظهار داشت: تقویت مناسبات فرهنگی میان دو کشور به توسعه روابط مردمی دوجانبه کمک خواهد نمود. پاکستان و ازبکستان دارای پیشینه عظیمی در تصوف هستند که پیوند قوی بین دو ملت ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: تصوق در کشورهای آسیای میانه به آسیای جنوبی منتقل شده است که پیغام صلح، تقریب و مدارا را با خود به همراه دارد. وزارت امور مذهبی و هماهنگی بین المذاهب می تواند نقش مهمی جهت تقویت این روند تاریخی ایفا نماید.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار نسبت به همکاری دوجانبه در جهت پیشبرد پیشنهاد ارائه شده برای ساخت فیلم با محوریت زندگینامه شخصیت هایی همچون ظهیرالدین بابر پادشاه مغول و اسد الله غالب شاعر معروف شبه قاره توافق نمودند.

وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان در این خصوص تصریح کرد: این پیشنهاد توسط نخست وزیر پاکستان در جریان سفر وی به ازبکستان ارائه گردید، در این سفر توافق گردید گروه ویژه متشکل از کارشناسان برای پیشبرد اقدامات مربوط به این پروژه تشکیل گردد.

وی افزود: پاکستان می تواند محصولات خود در زمینه مجموعه های تلویزیونی را در اختیار کشور ازبکستان قرار داده تا پس از ترجمه و دوبل به زبان ازبک در این کشور اکران گردد. همچنین تلویزیون پاکستان می تواند مستنداتی را از مناطق تاریخی سمرقند و بخارای ازبکستان تهیه و پخش کند. پاکستان دو مجموعه تلویزیونی خود را در اختیار ازبکستان قرار داده است.

فواد چودری خاطرنشان کرد: راه اندازی خط ریلی میان کراچی و تاشکند و همچنین آغاز سرویس حمل و نقل کامیون های باری از پاکستان به کشورهای آسیای میانه می تواند به واقعیت تبدیل گردد.

سفیر ازبکستان در اسلام آباد نیز در این دیدار از نقش پاکستان در ثبات منطقه و تلاش های وی در خروج شهروندان خارجی از افغانستان تمجید نمود. وی همچنین از وزیر اطلاعات فدرال بخاطر ارائه عکس های تاریخی از بایگانی بخش اطلاعات مطبوعات برای استفاده در کشورش تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1