خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1320701617

13:12 1401/06/22


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه بین المجالس, رئیس اتحادیه بین المجالس, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سیل زدگان,

دوآرته پاچکو رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دوآرته پاچکو رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان به رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی که به منظور شرکت در سومین سمینار منطقه‌ای مجالس کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار به پاکستان سفر نموده است خوشامد گفت.

وی سپس طی سخنانی با اشاره به سیل ویرانگر اخیر در پاکستان اظهار داشت: پاکستان در حال حاضر با بدترین نوع تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی دست و پنجه نرم می‌کند و سطح خسارت‌های به وجود آمده در نتیجه این تغییرات غیر قابل تصور است، در حالی که پاکستان در تولید گازهای گلخانه‌ای که منجر به ایجاد تغییرات اقلیمی و زیست محیطی در جهان می‌شود هیچ نقشی ندارد، تولید گاز کربن توسط کشورهای توسعه یافته بیش از همه پاکستان را تحت تأثیر خود قرار داده است، تشریح خسارت‌های به وجود آمده در نتیجه تغییرات اقلیمی و زیست محیطی در مجامع بین‌المللی امری ضروری است.

رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه تغییرات زیست محیطی بزرگ‌ترین معضل حال حاضر در جهان است گفت: حمایت و همکاری جامعه جهانی برای مقابله برطرف نمودن به هنگام و مناسب این معضل جهانی بسیار ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین چالش برای پاکستان حفظ بهداشت عمومی میان سیل زدگان و احیای زندگی آنان است. اتحادیه بین‌المجالس برای احیای زندگی در مناطق سیل زده و مقابله با چالش‌ها با پاکستان همکاری کند، اگرچه پاکستان در حال مقابله با این بلای طبیعی می‌باشد؛ اما بدون کمک‌های بین‌المللی جبران خسارت‌ها امری غیر ممکن است.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس نیز در جریان این دیدار از تلاش‌های رئیس مجلس ملی پاکستان برای کاهش نگرانی مردم پاکستان در سیل اخیر و کمک به سیل زدگان تمجید نمود و گفت: علاقه قلبی رئیس مجلس ملی پاکستان برای برگزاری سومین سمینار منطقه‌ای مجالس کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار قابل قدردانی است.

وی افزود: برگزاری نشست دو روزه سمینار منطقه‌ای مجالس کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌تواند به احیای زندگی سیل زدگان کمک نماید.

ارسال نظر

 
1