خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1246869716

19:43 1401/09/21


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, حسین ابراهیم طه, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی, دیدار, فلسطین, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) طی سفر به پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) طی سفر به پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بر وضعیت نابسامان حقوق بشر در ایالت جامو و کشمیر تحت اشغال غیر قانونی هند اشاره شد و محمد شهباز شریف در این راستا از موضع اصولی و حمایت مستمر سازمان همکاری اسلامی جهت حل مناقشه جامو و کشمیر مطابق با خواست مردم کشمیر و قطعنامه های مربوطه به شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی به عمل آورد.

وی با استقبال از سفر تاریخی دبیرکل OIC به جامو و کشمیر آزاد و خط کنترل مرزی با هند بیان کرد: سفر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیامی قدرتمند در خصوص حمایت از مردم مظلوم کشمیر برای تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

محمد شهباز شریف در ادامه این دیدار، به حمایت بی دریغ مردم و دولت پاکستان از مردم و آرمان فلسطین اشاره کرد و گفت: هرگونه راه حلی برای مسئله فلسطین بایستی بر اساس مرزهای پیشین از سال 1967 و قدس به عنوان پایتخت آن باشد.

وی همچنین با بیان اینکه OIC از زمان نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی (CFM) در دسامبر 2021 در اسلام آباد، تعامل خود را با افغانستان افزایش داده است، افزود: دبیرکل OIC بایستی تلاش های خود را در زمینه رسیدگی و کاهش چالش های بشردوستانه ای که مردم افغانستان با آن دست و پنجه نرم می کنند افزایش دهد.

نخست وزیر پاکستان در پایان سخنان خود بر لزوم مقابله با چالش اسلام هراسی و کسانی که به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) حتک حرمت می کنند پافشاری نمود.

در ادامه این دیدار، حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر حمایت کامل این سازمان از حل و فصل مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های مربوطه به شورای امنیت سازمان ملل متحد اطمینان حاصل نمود و از برآمد خسارات جانی و مالی ناشی از سیل اخیر در پاکستان ابراز تسلیت و تاسف کرد.

وی در پایان این دیدار، به محمد شهباز شریف از حمایت و همکاری کامل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در طول باقی مانده دوره تصدی پاکستان به عنوان رئیس شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی (CFM) اطمینان داد.

 

ارسال نظر

 
1