خبر فوری

 
 
دیدار و گفت‌وگوی قریشی با اعضای کمیته روابط خارجی کنگره اسپانیا
کد خبر :1906265772

18:36 1400/10/21


برچسب ها : پاکستان و اسپانیا, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیته روابط خارجی کنگره اسپانیا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی کنگره اسپانیا، ضمن برجسته سازی اهمیت روابط با اسپانیا برای پاکستان، تلاش های پاکستان جهت افزایش همکاری های متقابل چندجانبه در بخش های مختلف را بیان کرد.


 

اسپانیا: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی کنگره اسپانیا، ضمن برجسته سازی اهمیت روابط با اسپانیا برای پاکستان و تبیین تلاش های پاکستان جهت افزایش همکاری های متقابل چندجانبه در بخش های مختلف، خاطر نشان ساخت که پاکستان توجه خود را بر روی اولویت‌های اقتصادی متمرکز کرده است و فرصت های زیادی در زمینه گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های اقتصادی، تجارت و امور مورد علاقه مشترک، وجود دارند.

 

 

وی در ادامه با تاکید بر تبادل هیئت های پارلمانی جهت تقویت همکاری های دوجانبه دولتی و سیاسی، اظهار داشت: افغانستان مستحکم و امن برای گسترش روابط و امنیت منطقه ای بسیار مهم است، پاکستان طی همکاری با جامعه جهانی به تلاش های خود برای خارج کردن افغانستان از بحران اقتصادی و بهبودی وضعیت داخلی افغانستان ادامه خواهد داد. وی خاطر نشان کرد که پاکستان قیمت گزافی به دلیل بی ثباتی در افغانستان پرداخت کرده است، ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و برای استفاده مشترک از فرصت صلح در افغانستان تلاش کنیم. بی ثباتی در افغانستان، نه تنها برای پاکستان و منطقه بلکه می‌تواند برای همه خطر آفرین باشد. ما پس از 15 اوت در خصوص افغانستان به منظور اتخاذ استراتژی مشترک، یک پلتفرمی با شش کشور همسایه نزدیک ایجاد کردیم، و نخستین اجلاس کشورهای همسایه نزدیک افغانستان در اسلام آباد و دومی در تهران برگزار شد.

 

 

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تلاش های مشترک جهت خارج کردن افغانستان از بحران انسانی و اقدامات پاکستان در این زمینه، با مطرح کردن مسئله کشمیر، به مواردی از اقدامات هند در این منطقه پرداخت و گفت: اقدامات یکجانبه هند در کشمیر، منطقه را با خطرات جدی روبرو کرده است.
وی در آخر از اعضای کمیته روابط خارجی کنگره اسپانیا برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1