خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی نخست وزیر پاکستان با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول پیرامون کمک های مالی این صندوق
کد خبر :94193688

12:57 1402/04/01


برچسب ها : پاریس, پاکستان و صندوق بین المللی پول, محمد شهباز شریف, مدیرعامل صندوق بین المللی پول, نخست وزیر پاکستان,

نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه سفر رسمی خود به فرانسه با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول پیرامون برنامه این صندوق برای پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.


پاریس: به گزارش راز نیوز| نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه سفر رسمی خود به فرانسه با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول پیرامون برنامه این صندوق برای پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.
بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان که به دعوت رسمی رییس جمهور فرانسه برای شرکت در نشست جهانی مالی به پاریس سفر کرده است روز پنجشنبه با سرکار خانم کریستالینا جورجیِوا مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول دیدار نمود.
در این دیدار برنامه‌ جاری صندوق بین‌المللی پول برای نجات اقتصاد پاکستان و برون رفت از بحران مالی گسترده و کسری بودجه دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نخست وزیر پاکستان در این دیدار به گفتگوی تلفنی خود با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در ششم خرداد ماه جاری اشاره نمود و به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در جهت ایجاد ثبات اقتصادی و بهبود اقتصاد کشور پرداخت.
وی اظهار داشت: ما معتقدیم تمامی اقدامات لازم برای مرحله نهم بررسی را انجام دادیم، پاکستان مصمم به تکمیل فوری توافقنامه خود با صندوق بین‌المللی پول است، ما امیدواریم به زودی بسته های مختلف مالی برای پاکستان به اجرا درآید.
وی افزود: نهایی شدن توافقنامه با صندوق بین‌المللی پول به ثبات اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

برنامه صندوق بین المللی پول و پلان «بی» پاکستان

پاکستان یک طرح بهبود اقتصاد ملی را تدوین کرده است که بر اساس آن یک شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه برای رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده است.

در این راستا مصدق مالک وزیر نفت پاکستان گفته است که سه کشور مختلف 20 تا 25 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در پاکستان اختصاص داده اند، در واقع اکنون طرح الف و صندوق بین المللی پول است.

وی گفت: پشت این رویه از کشورهای دوست مانند عربستان سعودی، امارات، قطر و چین تضمین هایی وجود دارد، از این کشورها تصمیم گرفته شده است که در چه بخش هایی سرمایه گذاری کنند.

مصدق مالک در ادامه گفت: طرح سرمایه گذاری 112 میلیارد دلاری در این نشست برای پنج تا هفت سال آینده ارائه شده است.

ارسال نظر

 
1