خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :463555438

14:36 1401/11/26


برچسب ها : آژانس بین المللی انرژی اتمی, اسلام آباد, پاکستان و آژانس بین المللی انرژی اتمی, دیدار, رایزنی, روابط دوجانبه, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه,

رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سفری دو روزه به اسلام آباد پس از گفتگو با وزیر امور خارجه پاکستان، با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سفری دو روزه به اسلام آباد پس از گفتگو با وزیر امور خارجه پاکستان، با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

در همین حال، محمد شهباز شریف ضمن خوشامدگویی به رافائل ماریانو گروسی، از حمایت و همکاری های مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پاکستان در زمینه های بهداشت، کشاورزی، صنعت، پزشکی هسته ای و تولید برق قدردانی نمود.

وی، پاکستان را متعهد به حمایت کامل از پروژه ها و برنامه های مختلف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیف نمود و خواستار گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

در ادامه این دیدار، محمد شهباز شریف، رافائل ماریانو گروسی را در جریان نقش مهم کمیسیون انرژی اتمی پاکستان در راستای تاسیس 19 بیمارستان جهت درمان بیماری سرطان قرار داد و گفت: پاکستان در بخش های مختلفی از جمله اثرات تغییر اقلیم، آب، انرژی، امنیت غذایی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری جدی داشته است.

در همین حال، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اذعان به تخصص پاکستان در کاربردهای هسته ای، بیان کرد: پاکستان می تواند نقش مهم خود را در حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه در طرح "پرتو امید (درمان سرطان)" ایفا نماید.

رافائل ماریانو گروسی از موسسات تحقیقات کشاورزی در پاکستان از جمله موسسه کشاورزی و زیست شناسی هسته ای (NIAB) که یکی از مراکز مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی است، قدردانی به عمل آورد و بر لزوم افزایش استفاده از فناوری هسته‌ای در کشورهایی مانند پاکستان برای مقابله با چالش‌های مرتبط با مسائل زیست ‌محیطی توافق کرد.

ارسال نظر

 
1