خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی حنا ربانی کهر با وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور خارجه نروژ در اسلو
کد خبر :964278584

21:09 1402/03/16


برچسب ها : پاکستان و نروژ, حنا ربانی, دیدار, معاون وزیر امور خارجه نروژ, وزیر امور خارجه نروژ,

حنا ربانی کهر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه طی سفر به اسلو با آنکنن هاوتفلدت وزیر امور خارجه و ارلینگ ریمستاد معاون وزیر امور خارجه نروژ بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلو: به گزارش راز نیوز | حنا ربانی کهر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه طی سفر به اسلو با آنکنن هاوتفلدت وزیر امور خارجه و ارلینگ ریمستاد معاون وزیر امور خارجه نروژ بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با وزیر امور خارجه نروژ، هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور را گرامی داشت و هر دو طرف متعهد شدند تا نقش خود را در راستای گسترش روابط و همکاری میان پاکستان و نروژ در زمینه های مختلف ایفا نمایند.

آنها همچنین بر لزوم مقابله با چالش های منطقه ای و جهانی تاکید کردند.

از سوی دیگر، حنا ربانی کهر پس از ملاقات با آنکنن هاوتفلدت با ارلینگ ریمستاد معاون وزیر امور خارجه نروژ دیار کرد و به بررسی مسائل مورد علاقه دوجانبه پرداخت.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، حنا ربانی در دیدار با ارلینگ ریمستاد از حمایت های بی دریغ نروژ از پاکستان در دوران سیل اخیر تشکر و قدردانی کرد.

در این نشست هر دو طرف موضوعات مختلفی از جمله گسترش روابط و همکاری میان دو کشور به ویژه در حوزه های انرژی سبز و کشتیرانی، اقتصاد آبی، همکاری در آموزش عالی و پژوهش و سرمایه گذاری در نیروگاه های آبی پاکستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان همچنین حنا ربانی کهر و معاون وزیر امور خارجه نروژ در خصوص مسائل نگران کننده جهانی و منطقه ای از جمله وضعیت جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند، افغانستان و اوکراین به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

 
1