خبر فوری

 
دیدار و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در مسکو
کد خبر :1903278541

18:38 1401/11/10


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و روسیه, دیدار, سرگئی لاوروف, سیل, مبارزه با تروریسم, مسکو, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه, کنفرانس مطبوعاتی,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت به عمل آورد.


مسکو: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت به عمل آورد.

در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، بلاول بوتو زرداری بر گسترش روابط با روسیه به ویژه در زمینه های تجارت، مبارزه با تروریسم و ​​روابط مردمی تاکید کرد و گفت: هشتمین نشست بین دولتی اسلام آباد و مسکو به میزبانی وزیر امور خارجه روسیه با موفقیت برگزار گردید.

وی با بیان اینکه اقتصاد پاکستان به شدت تحت تاثیر بلای سیل قرار گرفته است، گفت: در دیدار با سرگئی لاوروف موضوعات مورد علاقه در زمینه های مختلف از جمله گسترش همکاری های دوجانبه در بخش انرژی میان پاکستان و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، وزیر امور خارجه روسیه ضمن استقبال و خوشامدگویی به بلاول بوتو زرداری، بیان کرد: روسیه خاوستار تقویت روابط دوجانبه با پاکستان است و این دو کشور به تلاش های خود جهت برقراری صلح در افغانستان ادامه خواهند داد

وی به همتای پاکستانی خود در خصوص حمایت دولت روسیه از تامین انرژی پاکستان اطمینان حاصل کرد و افزود: پاکستان و روسیه در خصوص همکاری در مجامع مختلف بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای موضع مشترکی دارند

وی در پایان اظهار کرد: در دیدار با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان، مسائل مهم منطقه ای و جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر تقویت روابط و همکاری های دوجانبه میان پاکستان و روسیه تاکید شد.

ارسال نظر

 
1