خبر فوری

 
 
دیدار هیئتی از پزشکان بدون مرز با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1770473745

13:56 1401/07/06


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, هیئت پزشکان بدون مرز,

هیئتی از پزشکان بدون مرز با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از پزشکان بدون مرز با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار با تشکر از هیئت پزشکان بدون مرز برای فراهم کردن خدمات درمانی برای سیل زدگان پاکستان، گفت که اکنون فراهم کردن امکانات اولیه بهداشتی برای سیل زدگان فقیر در ایالت سند و ایالت بلوچستان یک امر ضروری است.

وی افزود: احتمال شیوع بیماری های مختلف بین سیل زدگان پاکستان به دلیل تغییرات فصلی وجود دارد. در ایالت سند و ایالت بلوچستان کمبود داروهای ضروری و خدمات درمانی وجود دارد.

وی گفت: به دلیل وقوع سیل در ایالت سند و ایالت بلوچستان، خسارات زیادی به زیرساخت های این ایالت ها وارد شده است. وی هیئت پزشکان بدون مرز را در جریان بازدید خود از مناطق سیل زده پاکستان قرار داد و گفت که امکان افزایش آمار بیماران به دلیل شرایط آب و هوایی سخت در پاکستان وجود دارد. سازمان های بین المللی برای حل این موضوع قدم بردارند.

وی همچنین گفت: طی وقوع سیل در پاکستان صدها هزار نفر بی خانمان شده اند، صدها نفر جان باخته اند و زیرساخت های کشور از جمله صدها هزار هکتار زمین کشاورزی نیز ویران شده است.

وی در ادامه گفت: تمام خیرین و سازمان های خصوصی بین المللی، به نهادهای دولتی پاکستان برای افزایش روند امدادرسانی به سیل زدگان کشور و احیای زیرساخت های آن کمک کنند. رئیس مجلس سنای پاکستان به هیئت پزشکان بدون مرز اطمینان داد که در این زمینه همکاری کامل خواهد کرد.

هیئت پزشکان بدون مرز نیز طی این دیدار از ویرانی گستره سیل در پاکستان ابراز تاسف و رئیس مجلس سنای پاکستان را در مورد روند کار سازمان خود آگاه کردند. آن ها گفتند که ما با همکاری سازمان های پاکستان در حال سرعت بخشیدن به روند امدادرسانی هستیم. سازمان های بین المللی دیگر نیز با ما در ارتباط هستند.

هیئت پزشکان بدون مرز طی این دیدار گفتند که سازمان ما در حال فراهم کردن خدمات درمانی در نقاط مختلف جهان بوده و از چند دهه پیش تاکنون در پاکستان نیز خدمات درمانی فراهم کرده است.

ارسال نظر

 
1