خبر فوری

 
دیدار هیئتی از حزب جماعت اسلامی پاکستان با وزیر امور مذهبی ترکیه در اسلام آباد
کد خبر :395986688

16:20 1400/12/04


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, جماعت اسلامی پاکستان, دکتر علی ارباش, وزیر امور مذهبی ترکیه,

هیئتی عالی رتبه از اعضای حزب جماعت اسلامی پاکستان امروز چهارشنبه با دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه در اسلام آباد دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی عالی رتبه از اعضای حزب جماعت اسلامی پاکستان امروز چهارشنبه با دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه در اسلام آباد دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه حزب جماعت اسلامی پاکستان شامل آصف لقمان قاضی مدیر امور خارجه، عبدالرشید ترابی رئیس اسبق این حزب در منطقه آزاد جامو و کشمیر و نصرالله رنداوا رئیس دفتر این حزب در اسلام آباد به سرپرستی میان محمد اسلم جانشین حزب جماعت اسلامی پاکستان امروز چهارشنبه با حضور در محل اقامتگاه دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه دیدار کردند.

در این دیدار آصف لقمان قاضی به نمایندگی از هیئت عالی رتبه به دکتر علی ارباس و دیگر میهمانان همراه خوشامد گفت. وی سپس در سخنانی اظهار داشت: روابط دوستانه میان پاکستان و ترکیه مبتنی بر ارزش های برادر دوستانه اسلامی دیرینه و عمیق است. ما از صمیم قلب به برادران ترک خود عشق و احترام داریم.

وی در ادامه از دولت ترکیه و به ویژه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای نمایندگی از جانب مسلمان در عرصه های مختلف جهانی و طرح مسائل پیش روی امت اسلام از جمله مسئله کشمیر و فلسطین در این مجامع تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین از اقدامات و نقش آنکارا در زمینه مقابله با اسلام هراسی و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و بیان صریح مواضع مسلمان در قبال این مسائل در سطح جهانی تمجید نمود.

عبدالرشید ترابی نیز در این دیدار ابراز داشت: دولت هند قصد دارد تناسب جمعیتی در منطقه کشمیر اشغالی را تغییر داده و آمار جمعیتی مسلمانان در این منطقه را کاهش دهد.

وی افزود: هند در کشمیر همان روش اسرائیل در فلسطین را به پیش گرفته است، سازمان همکاری اسلامی باید در نشست آتی خود در ماه مارس مواضع صریح و محکم خود در خصوص مسئله کشمیر را بیان کند.

سپس دکتر علی ارباس وزیر امور مذهبی ترکیه در این دیدار خاطرنشان کرد: پاکستان و ترکیه کشورهای برادر و مسلمان هستند و هماهنگی کاملی میان دو کشور در زمینه مسائل مختلف بین المللی وجود دارد.

وی تصریح کرد: قطعنامه های سازمان ملل متحد در خصوص فلسطین و کشمیر نادیده گرفته شده است که باعث نگرانی ماست.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه در ادامه این دیدار گفت: ما ارتباط دیرینه ای با جماعت اسلامی پاکستان داریم و این روابط پس از دعوت مرحوم دکتر نجم الدین اربکان از رهبران جماعت اسلامی در نشست های عمومی آغاز گردید.

وی افزود: ما به جوانان و نوجوانان خود سفارش می کنیم تفسیر قرآن مولانا مودودی را بخوانند و از میان تمامی تفاسیر قرآن تفسیر تفهیم القرآن از محبوبیت بالایی در میان جوانان ترکیه ای برخوردار است.

علی ارباس اظهار داشت: شخصیت های مولانا مودودی و دکتر نجم الدین اربکان مفهوم امت در کشورهای مسلمان را جان بخشیدند و هردو شخصیت در هدایت مسلمانان نقش تاریخی داشتند.

 

ارسال نظر

 
1