خبر فوری

 
 
دیدار هیئت کنگره آمریکا با رئیس مجلس سنا و مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1399765902

17:15 1401/06/14


برچسب ها : اعضای کنگره آمریکا, پارلمان پاکستان, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, محمد صادق سنجرانی, هیئت کنگره آمریکا, کنگره آمریکا,

هیئتی از کنگره آمریکا در پی سفر به اسلام آباد از ساختمان پارلمان پاکستان بازدید کرد و با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی دیدار به عمل آورد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از کنگره آمریکا در پی سفر به اسلام آباد از ساختمان پارلمان پاکستان بازدید کرد و با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی دیدار به عمل آورد.

این هیئت شامل، شیلا جکسون رئیس کنگره گروهی پاکستان، آل گرین عضو کنگره، توماس سوازی نماینده کنگره و دونالد بلوم سفیر آمریکا در پاکستان می باشد همچنین در این نشست میرزا محمد افریدی نایب رئیس مجلس سنا، سناتور اعظم خان سواتی، سناتور دلاور خان حضور داشتند.

محمد صادق سنجرانی ضمن استقبال از هیئت کنگره آمریکا، آنها را در جریان وضعیت سیل اخیر ناشی از بارندگی های شدید قرار داد و گفت: از همکاری آمریکا برای مقابله با وضعیت سیل سپاسگزاریم همچنین در شرایط کنونی، کمک های آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده آمریکا (USAID) به سیل زدگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن تاکید بر توسعه روابط دجانبه میان پاکستان و آمریکا در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری، گفت: سفر هیئت کنگره آمریکا به اسلام آباد نقش مهمی در تقویت روابط بین پارلمان‌های دو کشور خواهد داشت و تبادلات بیشتر در سطح بالا بین دو کشور در تقویت روابط مؤثر خواهد بود، همچنین همکاری در جهت رسیدگی به سلامت، امنیت، مبارزه با تروریسم و ​​تغییرات اقلیمی ضروری است.

وی افزود: پاکستان خواهان روابط پایدار دوجانبه، بلندمدت و چندجانبه با ایالات متحده آمریکا است، مسیر مذاکرات بایستی برای برقراری صلح و نظم در شرایط منطقه ای که به سرعت در حال تغییر است در پیش گرفته شود.

هیئت آمریکایی در پایان با ابراز تأسف از خسارات جانی و مالی ناشی از سیل اخیر، گفت که در این برهه سخت در کنار دولت و مردم پاکستان ایستاده است؛ همچنین آمریکا برای کمک به پاکستان درخصوص مقابله با بلایای طبیعی ادامه خواهد داد و این کشور نقش کلیدی در برقراری صلح و نظم در منطقه داشته است.

ارسال نظر

 
1