خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمانی بحرین با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :327372692

18:21 1400/08/27


برچسب ها : اسلام آباد, بحرین, پادشاه بحرین, پاکستان و بحرین, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه, گفتگو, ملاقات, ولیعهد بحرین,

هیئت پارلمانی بحرین به ریاست خانم فوزیه بنت عبدالله زینل با دکتر عارف غلوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئت پارلمانی بحرین به ریاست خانم فوزیه بنت عبدالله زینل با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

رئیس‌جمهور پاکستان با استقبال از هیئت پارلمانی بحرین، گفت: پاکستان و بحرین در زمینه‌های مختلف روابط بسیار خوبی دارند که مبتنی بر پیوندهای مشترک مذهبی و فرهنگی آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان پتانسیل گسترده ای برای صادرات محصولات کشاورزی، مواد غذایی، دام، شیلات و ابزار جراحی به بحرین دارد و ظرفیت افزایش حجم تجارت میان دو کشور وجود دارد.

وی افزود: پاکستان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است زیرا فرصت های زیادی برای تجارت و سرمایه گذاری وجود دارد و جامعه تجاری بحرین باید از این فرصت ها استفاده کنند.

دکتر عارف علوی همچنین بر ضرورت تلاش های هماهنگ دو کشور برای مقابله با چالش اسلام هراسی تاکید کرد.

وی همچنین بر جنایات نیروهای امنیتی و دولت هند در ایالت تحت اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هند تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را در حل و فصل مناقشه طولانی مدت، مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ایفا کند.

دکتر عارف علوی همچنین از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و ولیعهد سلمان بن حمد آل خلیفه برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وی از دولت بحرین بدلیل تأسیس دانشگاه پرستاری و علوم پزشکی وابسته به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در اسلام آباد تشکر کرد.

در این دیدار، فوزیه بنت عبدالله زینل گفت: دو کشور پاکستان و بحرین روابط خوبی دارند و در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند. ایشان همچنین بر گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه بین دو کشور برادر تاکید کردند.

وی همچنین پیام تبریک پادشاه و نخست وزیر بحرین را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور ابلاغ کرد.

در پایان، بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دو پارلمان پاکستان و بحرین برای افزایش بیشتر روابط دوجانبه تاکید شد.

 

ارسال نظر

 
1