خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمانی ایران با اسد قیصر
کد خبر :1872578325

15:38 1400/07/21


برچسب ها : اسد قیصر, دیدار, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, هیئت ایرانی,

هیئت پارلمانی ایران به ریاست احمد امیر آبادی فراهانی رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان در پارلمان ایران با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کردند.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | هیئت پارلمانی ایران به ریاست احمد امیر آبادی فراهانی رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان در پارلمان ایران با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کردند. در این دیدار، موضوعات مهم مورد علاقه متقابل از جمله روابط پاکستان و ایران و وضعیت کنونی منطقه مورد بحث قرار گرفت.

اسد قیصر گفت : اتحاد و همبستگی بین کشورهای مسلمان برای حل چالش های پیش روی امت اسلامی ضروری است. نمایندگان پارلمان ایران و پاکستان می توانند نقش مهمی در تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایفا کنند. پاکستان و ایران همسایگان برادر اسلامی هستند و روابط بین دو کشور متصل به پیوندهای ابدی مذهبی، برادری، تاریخ و همسایگی است. تقویت روابط بین دو کشور برای توسعه و رفاه منطقه ضروری است. همکاری در زمینه تجارت و انرژی به نفع هر دو کشور است. به منظور افزایش حجم تجارت بین دو کشور، توجه ویژه ای به فعالیت های تجاری در مرز پاکستان و ایران ضروری است.

وی افزود : دولت کنونی در تلاش است تا روابط دوستانه ای با همه کشورهای همسایه از جمله ایران برقرار کند. همکاری بین قانونگذاران پاکستانی و ایرانی باید تقویت شود.

احمد امیر آبادی فراهانی گفت : ایران به روابط خود با پاکستان اهمیت می دهد. ایران به دنبال تقویت بیشتر روابط موجود از طریق همکاری پارلمانی و اقتصادی است. نقش پاکستان در صلح منطقه ستودنی است. توسعه ارتباطات پارلمانی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه از اهمیت بالایی برخوردار است. خداوند متعال از منابع طبیعی فراوان به پاکستان و ایران برکت داده است. از این منابع می توان برای توسعه و رفاه مردم هر دو کشور استفاده کرد. تلاش های پاکستان برای وحدت بین امت اسلامی قابل ستایش است.

احمد امیرآبادی فراهانی از اسد قیصر به دلیل روابط عمیق خود با ایران تقدیر کرد.

ارسال نظر

 
1