خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمان عرب با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1920446993

14:56 1400/05/13


برچسب ها : عمران خان, فلسطین, گفتگو, ملاقات, کشمیر,

هیئت پارلمان عرب با عمران خان نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در اسلام آباد دیدار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | هیئت پارلمان عرب با عمران خان نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در اسلام آباد دیدار کرد. نخست وزیر از رئیس پارلمان عرب و هیئت وی استقبال کرد. عمران خان از کشورهای مسلمان خواست برای مبارزه با روند رو به رشد اسلام هراسی در نقاط مختلف جهان با یکدیگر همکاری کنند.

عمران خان گفت : تنش ها مانند کشمیر و فلسطین از جمله دلایل اصلی نارضایتی در جهان اسلام و عرب است. کشورهای اسلامی علاوه بر حل مسائل دیرینه برای مبارزه با روند رو به رشد اسلام هراسی هم اقدام کنند.

نخست وزیر با اشاره به روابط تاریخی بین جهان عرب و مردم پاکستان گفت : پاکستان برای صلح، ثبات و رفاه در خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است.

عمران خان بر ضرورت همبستگی بین امت اسلامی برای حمایت از مسائل فلسطین و کشمیر تاکید کرد و گفت : این تنش های دیرینه باید بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی حل شود.

وی در مورد دیدگاه خود برای ایجاد پاکستان جدید به هیئت توضیح داد.

وی اظهار داشت : پاکستان دارای سه رکن امنیت اقتصادی شامل صلح، مشارکت توسعه و هماهنگی است.

رئیس پارلمان عرب از عمران خان نخست وزیر پاکستان تشکر کرد. وی از نقش پاکستان در حمایت از امور مسلمانان از جمله فلسطین قدردانی کرد. وی بر ضرورت برخورد مشترک با چالش های منطقه ای و جهانی پیش روی جهان اسلام تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1