خبر فوری

 
 
دیدار هیئت نمایندگان پارلمان اروپا با خرم دستگیر خان وزیر نیروی پاکستان
کد خبر :1615641000

09:35 1401/08/14


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان اروپا, تغییرات آب و هوایی, خرم دستگیر خان, سیل زدگان, هیئت پارلمانی, وزیر نیروی پاکستان,

هیئت عالی رتبه از نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته با خرم دستگیر خان وزیر نیروی پاکستان دیدار نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه از نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته با خرم دستگیر خان وزیر نیروی پاکستان دیدار نمودند.

خرم دستگیر خان وزیر نیروی پاکستان در این دیدار هیئت اروپایی را از تلاش‌های صورت گرفته برای احیای مناطق آسیب دیده ناشی از وقوع سیل آگاه ساخت و گفت: با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وزارت نیروی پاکستان ترسیل برق در بیشتر مناطق آسیب دیده در سیل ازسرگرفته شده است.

وی با اشاره به موضوع تغییرات آب و هوایی در جهان افزود: تغییرات اقلیمی اکنون نه تنها یک مسئله تئوری بلکه به یک بلای طبیعی و نابودی گسترده برای پاکستان تبدیل شده گشته است، علی رغم سهم بسیار پایین در آلودگی جهانی، پاکستان بیشترین تأثیرات از پیامدهای تغییرات آب و هوایی را پذیرفته است.

مهندس خرم دستگیر خان در ادامه هیئت پارلمانی اروپا را از سیاست‌های دولت در زمینه انرژی خورشیدی آگاه ساخت و تأکید کرد: ظرفیت هر نیروگاه جدید مطابق با منابع داخلی خواهد بود. در این راستا پاکستان به منظور ایجاد تغییرات در نیروگاه‌های انرژی خود به استفاده از مهارت و تجارب اروپا امیدوار است.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز در این دیدار با تحسین این اقدام دولت پاکستان در استفاده از انرژی خورشیدی آن را گامی مثبت عنوان نمودند.

آنان همچنین نسبت به تقویت بیش از پیش روابط میان پاکستان و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری نشان دادند.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: منابع مالی سبز باید برای کشورهای آسیب دیده از تغییرات آب و هوایی قابل دسترسی باشد.

وی تأکید کرد یک صندوق جداگانه برای احیای فوری مناطق تحت تأثیر پیامدهای ویرانگر تغییرات اقلیمی اختصاص داده شود.

هیئت پارلمانی اظهارات وزیر پاکستانی مبنی بر حمایت فعال جهان از بحران آب و هوا موافق نمودند.

ارسال نظر

 
1