خبر فوری

 
 
دیدار هیئت نماینده صنعت فیلم ترکیه با وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان
کد خبر :1867493727

14:43 1401/07/29


برچسب ها : آنکارا, اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, فیلم, فیلم سازی, مریم اورنگزیب, هیئت ترکیه ای, وزیر اطلاع رسانی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

هیئت نماینده صنعت فیلم ترکیه صبح امروز جمعه 29 مهر ماه با خانم مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت نماینده صنعت فیلم ترکیه صبح امروز جمعه 29 مهر ماه با خانم مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار کرد.

مریم اورنگزیب در گفتگو با هیئت ترکیه، گفت: سه فیلم جدید تولید شده در پاکستان می توانند در جشنواره ارائه شوند. امکان سنجی برای پروژه های مشترک بین دو کشور ایجاد می شود. در این دیدار بر همکاری در راه اندازی یک آزمایشگاه مدرن پردازش فیلم در پاکستان، همکاری با دانشگاه های ترکیه ای برای گنجاندن موضوعات فیلمسازی و بازیگری در برنامه درسی موافقت شد.

وزیر فدرال پاکستان اظهار داشت که پاکستان در دهه 1970 میلادی سومین کشور بزرگ جهان در ساخت فیلم بود، در سال 2008 میلادی کار احیای صنعت فیلم آغاز شد. ما اولین سیاست سینمایی و فرهنگی در تاریخ کشور را ایجاد کردیم، معافیت مالیاتی برای صنعت سینما فراهم کردیم، از ساخت فیلم های جدید حمایت مالی کردیم و برای تولید فیلم در پاکستان تا 70 درصد تخفیف مالیاتی داده شده است. وی با بیان اینکه فیلم و سریال می توانند نقش مهمی در ارتقای وجهه جهانی هر کشوری داشته باشند و مناطق شمالی پاکستان مملو از زیبایی های طبیعی می باشند، گفت: فیلم سازهای ترکیه ای می توانند برای فیلمبرداری از مناطق زیبای گردشگری پاکستان استفاده کنند.

هیئت ترکیه ای با ابراز تمایل صنعت فیلم ترکیه برای شروع پروژه های مشترک در صنعت فیلم و سریال با پاکستان، گفت: بهترین شرکت های هلند، ترکیه و فرانسه مستقر در ترکیه می توانند در لابراتور پردازش فیلم همکاری تکنیکی فراهم کنند.

ارسال نظر

 
1