خبر فوری

 
 
دیدار هیئت مجلس و سفیر کره جنوبی با سخنگوی مجلس ایالت پنجاب
کد خبر :431509017

14:17 1398/05/03


برچسب ها : پاکستان, تجارت, سرمایه گذاری, کره جنوبی,

سنگ کی کواک سفیر کره جنوبی به همراه هیئت مجلس این کشور با حضور در محل اقامت چودری‌ پرویز الهی سخنگوی مجلس ایالت پنجاب، با وی دیدار کردند.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز، سنگ کی کواک سفیر کره جنوبی به همراه هیئت مجلس این کشور با حضور در محل اقامت چودری‌ پرویز الهی سخنگوی مجلس ایالت پنجاب، با وی دیدار کردند. گفتنی است در هیئت کره جنوبی علاوه بر خانوم بی سک چو و وون چن چنگ اعضای مجلس، شش تن از دیپلمات ها نیز حضور داشتند. پرویز الهی و سفیر کره جنوبی در این دیدار با تاکید بر افزایش روابط و همکاری های دوجانبه، در خصوص موضوعات مختلفی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سنگ کی کواک در این میان طی اشاره به اهمیت روابط مردمی برای تقویت و توسعه روابط میان دو کشور، ابراز داشت: روابط ما با پاکستان از آغاز دوستانه هستند، مردم کره، تحت تاثیر فرهنگ پاکستان و مخصوصا ایالت پنجاب هستند. به طور اتفاقی روز سه شنبه به اعتزاز درآمدن پرچم را در منطقه مرزی با هند واهگه مشاهده کردیم، که این رویداد بی‌نظیر بود. صنعت کشاورزی ما تمایل به همکاری با صنعت کشاورزی پنجاب دارد، مخصوصا در زمینه محصولات غذایی، همچنین باید بیش از ظرفیت فعلی در زمینه صنعت الکترونیکی نیز باید همکاری داشته باشیم، زیرا پاکستان بازار بزرگ محصولات الکترونیکی است.
پرویز الهی سخنگوی مجلس ایالت پنجاب نیز با استقبال و عرض خوش آمدید به هیئت 9 نفره کره جنوبی، بیان داشت که روابط دوستانه دو کشور قدمت 45 ساله دارند و افزایش حجم تجاری میان دو کشور به بیش از یک میلیارد دلار نیز نشانه ای از روابط درحال افزایش دو کشور است.


وی افزود، عمران خان نخست وزیر پاکستان اراده ای جدی درخصوص کنترل بحران اقتصادی دارند و در این راستا درخصوص امنیت و فراهم کردن سیاست و زمینه هایی برای تسهیل امر سرمایه گذاری هستند. دو کشور پاکستان و کره جنوبی با افزایش روابط در بخش های متعدد من جمله تجارت، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات، مخابرات و انرژی می‌توانند منافع زیادی را کسب کنند.
چودری‌ پرویز با عرض تشکر از خانوم بی سک چوکاکی رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان_کره جنوبی و عضو مجلس ملی بابت سفر به پاکستان، گفت: این گروه بهترین مسیر برای سود بخشی به مردم دو کشور از طریق توسعه روابط پارلمانی است، از طرفی افزایش روابط هیئت ها منجر به گسترش روابط دو کشور نیز خواهد شد. وی با ابراز امیدواری نسبت به تعمیق و وسیع بودن روابط مابین دو کشور در آینده، از روابط همیشه مثبت میان دو کشور گفت و ابراز داشت: حل کردن مشکلات مربوط به صنعت کره جنوبی در پاکستان را در اولویت قرار میدهیم.

ارسال نظر

 
1