خبر فوری

 
دیدار هیئت مجلس شورای عربستان سعودی به رهبری عبد الله بن محمد با رؤسای مجالس سنا و ملی پاکستان
کد خبر :763642712

15:08 1400/10/02


برچسب ها : اسد قیصر, افغانستان, پارلمان پاکستان, پارلمان عربستان سعودی, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, عراق, مجلس شورای عربستان سعودی, محمد صادق سنجرانی,

دکتر عبدالله بن محمد آل شیخ رئیس مجلس شورای عربستان سعودی در رأس یک هیئت عالی رتبه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدارهای جداگانه ای انجام داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عبدالله بن محمد آل شیخ رئیس مجلس شورای عربستان سعودی در رأس یک هیئت عالی رتبه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدارهای جداگانه ای انجام داد.

دیدار با محمد صادق سنجرانی

رئیس سنای پاکستان با ارئه توضیحاتی در مورد وضعیت افغانستان و اقدامات انجام شده برای نجات افغانستان از بحران انسانی، اظهار داشت که روابط مستحکم فیمابین موجب تقویت جهان اسلام می شود و علاوه بر دولت پاکستان، مردم پاکستان نیز خواستار برقراری روابط عالی با عربستان سعودی می باشند.

وی افزود : عربستان سعودی در هر زمان دشواری به پاکستان کمک کرده است، اوضاع سرمایه گذاری در پاکستان مناسب و امن است که سرمایه گذاران عربستانی می توانند از این فرصت بهره برداری کنند. سنجرانی ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری دوطرفه، اظهار داشت که بابت بهبودی روابط عربستان سعودی با همسایگانش، خوشحال هستیم. مردم قطر نیز از احیای روابط بهتر با عربستان سعودی خوشحال هستند و ما از زحمات خادمین حرمین قدردانی می کنیم.

صادق سنجرانی ضمن ستودن نقش عربستان سعودی در زمینه برگزاری نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، با ابراز امیدواری در زمینه برپایی صلح پایدار در افغانستان، اظهار داشت: دو کشور باید در رابطه با خارج کردن عراق از شرایط دشوار فعالیت کنیم.

رئیس مجلس شواری عربستان سعودی گفت: هیئت پاکستانی باید قبل از شرکت در جشن سال جدید پارلمانی عربستان سعودی، به منظور تدوین راهبردی مشخص برای توسعه روابط دوجانبه به عربستان سعودی سفر کند.

دیدار با اسد قیصر

شایان ذکر است محمد ایوب آفریدی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های مقیم خارج و منابع انسانی به همراه اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان و دیگر اعضای پارلمان با هیئت مجلس شورای عربستان سعودی دیدار کردند.

اسد قیصر ضمن برجسته سازی روابط مستحکم و دیرینه میان دو کشور، از ارادت مردم پاکستان نسبت به پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی گفت و با اشاره به بحران انسانی در افغانستان، گفت: این امر نیازمند توجه فوری جامعه جهانی می باشد، مردم افغانستان درحال حاضر به شدت به مواد غذایی، دارو، لباس و سوخت نیازمند هستند و نقش عربستان سعودی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. وی همچنین عملکرد فعال عربستان سعودی برای متوقف سازی بحران انسانی در افغانستان و کمک های سخاوتمندانه عربستان سعودی به مردم افغانستان در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که هفته گذشته به میزبانی پاکستان برگزار شد، را مورد قدردانی و ستایش قرار داد و گفت: عربستان سعودی نقش شریک را در توسعه اقتصادی پاکستان داشته است.

اسد قیصر با ستودن بسته اقتصادی اخیر ارائه شده به پاکستان از سوی عربستان سعودی، از سرمایه گذاری گسترده عربستان سعودی در بخش های مختلف پاکستان قدردانی کرد و گفت: رویکرد مثبت عربستان سعودی برای حل و فصل مشکلات مهاجران پاکستانی شاغل در این کشور خوشایند است. دو کشور پاکستان و عربستان سعودی در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی موضع مشترکی دارند و از مواضع یکدیگر در مجامع منطقه ای و بین المللی حمایت کرده اند.

وی با یادآور شدن جنایات ارتش هند در کشمیر، تاکید کرد که خواستار حل فوری این مسئله براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می باشیم.

رئیس مجلس شورای عربستان سعودی با بیان اینکه پاکستان همواره برای حل مشکلات جامعه اسلامی پیش قدم بوده است، با عرض تبریک به پاکستان بابت برگزاری موفقیت آمیز نشست اضطراری شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، ابراز اطمینان کرد که تصمیمات اتخاذ شده در این کنفرانس گام مهمی در جهت عبور از بحران انسانی در افغانستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1