خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا با شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان
کد خبر :1115010336

17:50 1401/06/14


برچسب ها : اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, دولت پاکستان, دولت فدرال پاکستان, سناتور شیری رحمان, هیئت کنگره آمریکا, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا که در پاکستان حضور دارد امروز دوشنبه با سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا که در پاکستان حضور دارد امروز دوشنبه با سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شیلا جکسون لی نماینده مجلس کنگره آمریکا در صدر هیئت عالی رتبه شامل تام سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره و نیز دونالد بلوم سفیر آمریکا با سناتور سرکار خانم شیری رحمان وزیر امور تغییرات اقلیمی و آب و هوایی دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و فعالیت‌های مربوط به امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده برای بازسازی این مناطق به هیئت آمریکایی ارائه شد.

سناتور شیری رحمان در این دیدار ابراز داشت: در سیل اخیر در پاکستان 33 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و مناطق گسترده‌ای در جنوب کشور همچنان در زیر آب قرار دارند که خطر بزرگی برای بهداشت انسانی به شمار می‌روند.

وی افزود: با توجه به بیماری‌های ناشی از آب‌های راکد ما در حال وارد شدن به شرایط اضطراری درمانی هستیم، وخامت اوضاع و شرایط در مناطق سیل زده کمک رسانی فوری را می‌طلبد.

هیئت آمریکایی نیز در این دیدار مراتب تأسف و تأثر خود در خصوص جان باختگان شمار کثیری از شهروندان پاکستانی در اثر وقوع سیل و باران‌های موسمی سهمگین را ابراز داشت.

این هیئت با ابراز نگرانی عمیق نسبت به خسارت‌های ناشی از وقوع باران‌های موسمی مون سون بر عزم خود برای همکاری با پاکستان در این شرایط حساس و بحرانی تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1