خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان
کد خبر :1589266511

12:44 1401/06/15


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, احسن اقبال, پاکستان و آمریکا, تغییرات آب و هوایی, سیل زدگان, هیئت کنگره آمریکا, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا به سرپرستی شیلا جکسون لی روز گذشته با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه کنگره آمریکا به سرپرستی شیلا جکسون لی روز گذشته با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار که تام سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره و نیز دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آّباد نیز در آن حضور داشتند دو طرف پیرامون ابعاد مختلف روابط و همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر فدرال پاکستان در این دیدار به تشریح آخرین اوضاع مناطق سیل زده پاکستان پرداخت و افزود: سیل اخیر در پاکستان مناطق گسترده‌ای از کشور را تحت تأثیر قرار داده و بر اساس برآوردهای اولیه این سیل سهمگین نزدیک به 10 میلیارد دلار خسارت به همراه داشته است، بیشترین میزان خسارت‌ها در بخش کشاورزی یعنی ستون پایه اصلی اقتصاد کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این سیل سهمگین مناطق فقیرنشین تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و نزدیک به 70 درصد بخش‌های سیل زده از مناطق دور افتاده و فقیر نشین را شامل می‌شود.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه از جامعه جهانی خواستار تداوم کمک‌های ارسالی به پاکستان برای بازسازی مناطق آسیب دیده در سیل شد و گفت: دولت فدرال با همکاری دولت‌های محلی در تلاش برای امدادرسانی به مردم سیل زده است؛ اما با توجه به گستره وسیع سیل ما نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستیم.

احسن اقبال تصریح کرد: سیل اخیر در نتیجه باران‌های غیر عادی و دور از انتظار به وقوع پیوست به صورتی که حجم بارندگی‌های اخیر در کشور 5 برابر بیش از میزان مورد انتظار بود. پاکستان از جمله هفت کشوری به شمار می‌رود که تحت تأثیر تغییرات اقلیمی و زیست محیطی قرار دارند.

وی از جامعه جهانی خواست به منظور حفظ زیرساخت‌های اساسی در کشورهای در حال توسعه یک صندوق جهانی راه اندازی شود.

وی گفت: در حال حاضر احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده بزرگ‌ترین چالش به شمار می‌رود و دولت بلافاصله پس از اجرای مرحله اول امدادرسانی‌ها روند بازسازی مناطق آسیب دیده را آغاز خواهد کرد.

وزیر فدرال پاکستان همچنین از نابودی مزارع کاشت سیب زمینی و گوجه فرنگی در نتیجه سیل سهمگین در پاکستان و واردات این محصولات از کشورهای همسایه برای جبران کمبود در بازار خبر داد.

 

ارسال نظر

 
1