خبر فوری

 
دیدار هیئت عالی رتبه امارات متحده عربی با وزیر دریانوردی ایالت سند
کد خبر :1953805190

14:35 1402/02/28


برچسب ها : بندر کراچی, پاکستان و امارات متحده عربی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سید فیصل سبزواری, هیئت اماراتی, وزیر دریانوردی, کراچی,

هیئت عالی رتبه امارات متحده عربی به ریاست شیخ احمد دلموک المکتوم صبح امروز (پنجشنبه 28 اردیبهشت) با هدف رایزنی بر محور سرمایه گذاری وارد کراچی شد.


سند: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه امارات متحده عربی به ریاست شیخ احمد دلموک المکتوم صبح امروز (پنجشنبه 28 اردیبهشت) با هدف رایزنی بر محور سرمایه گذاری وارد کراچی شد. گفتنی است در این هیئت عالی رتبه مقامات بنادر ابوظبی AD Ports نیز حضور دارند.

فیصل سبزواری وزیر دریانوردی ایالت سند از هیئت استقبال کرد و طی نشستی با هیئت، آنها را از فرصت های سرمایه گذاری در بخش دریایی پاکستان آگاه کرد.

هدف از این سفر افزایش ظرفیت روابط تجاری پاکستان-امارات متحده عربی، سرمایه گذاری و بررسی پروژه های جدید می باشد. امارات در حال مذاکره با دولت برای سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در بخش های مختلف از جمله ظرفیت سازی و عملیات لجستیکی است.

هیئت اظهار داشت که وزارت متبوعش و دولت فدرال روی سرمایه گذاری کشورهای برادر در پاکستان کار می کنند، پتانسیل های توسعه زیادی وجود دارد، تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری بین AD Ports و KPT (بنادر ابوظبی و ائتلاف بندر کراچی) امضا شده است که تجربه بین المللی را برای KPT به ارمغان می آورد و کارایی آن را افزایش می دهد. سپس هیئت از ائتلاف بندر کراچی KPT بازدید کرد.

هیئت در این بین اظهار داشت که سرمایه گذاری نه تنها موجب تقویت مناسبات برادرانه میان دو کشور پاکستان و امارات خواهد شد بلکه افزایش اعتماد سرمایه گذاران در پاکستان را نیز به همراه خواهد داشت و فضای بیشتری برای سرمایه گذاری دولت با دولت و بازرگانی با بازرگانی در بخش های مختلف پاکستان ایجاد خواهد کرد. کشورهای برادر برای حمایت از پاکستان به منظور کشف فرصت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش های مختلف و سرمایه گذاری در بخش دریایی پاکستان به میدان آمده اند.

بخیت عتیق الرومیتی سرکنسول امارات متحده عربی در کراچی بیان داشت که دولت این کشور مصمم برای بهبودی بیشتر مناسبات در هر زمینه ای با پاکستان می باشد و پاکستان با ثبات ضامن ثبات و استحکام در منطقه می باشد. در هر گونه اوضاع و احوالی در کنار و شانه به شانه برادران پاکستانی و پاکستان ایستاده ایم.

ارسال نظر

 
1