خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه اتحادیه تجارت قطر با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1938376562

10:52 1401/06/03


برچسب ها : پاکستان و قطر, دوحه, رئیس اتحادیه تجارت قطر, فیصل بن قاسم آل ثانی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

هیئت عالی رتبه اتحادیه تجارت قطر به ریاست شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دوحه دیدار کرد.


دوحه: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه اتحادیه تجارت قطر به ریاست شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دوحه دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان در این دیدار بر عزم دولت پاکستان برای تعمیق و متنوع سازی روابط همه‌جانبه با قطر جهت تبدیل روابط نزدیک سیاسی به مشارکت جامع و مستحکم اقتصادی میان دو کشور تامید ورزید.

وی اظهار داشت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای به روابط دیرینه و برادرانه خود با قطر قائل است و ما خواهان توسعه اجتماعی و اقتصادی هر دو کشور هستیم.

محمد شهباز شریف از طرح چشم‌انداز توسعه قطر به سرپرستی امیر این کشور برای رشد و توسعه سریع و پایدار اقتصادی و نیز نقش اتحادیه تجارت قطر در فعال سازی بخش خصوصی قطر تعریف و تمجید نمود.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت متنوع اقتصادی میان دو کشور به تشریح پیشنهادهای ارائه شده از سوی پاکستان و ظرفیت‌های گسترده موجود در این کشور برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف همچون منابع تجدیدپذیر، امنیت غذایی، زیرساخت‌های اساسی و صنعتی، فناوری اطلاعات، گردشگری و تورسیم پذیری پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گزارشی از اقدامات اصلاحی صورت گرفته از جانب دولت در زمینه زیرساخت‌ها و سیاست گذاری برای بهبود و توسعه نظام کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه تجار و بازرگانان قطری ارائه داد.

شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی رئیس اتحادیه تجارت قطر نیز در این دیدار با اشاره به وابستگی و روابط دیرینه با پاکستان بر عزم اتحادیه تجارت قطر برای توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی با پاکستان تأکید ورزید.

وی افزود: ما در حال تلاش برای یافتن مسیرهای همکاری هستیم و به زودی نماینده‌ای در سطح هیئت فنی به پاکستان اعزام خواهیم نمود.

وی همچنین دعوت نخست وزیر پاکستان برای سفر به این کشور به همراه اعضای اتحادیه را پذیرفت.

ارسال نظر

 
1