خبر فوری

 
دیدار هیئت صندوق کودکان سازمان ملل متحد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :410369051

18:00 1402/01/28


برچسب ها : UNICEF, آموزش, اسلام آباد, بهداشت, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, صندوق کودکان سازمان ملل متحد, گفتگو,

هیئتی از صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی بر لزوم تدوین استراتژی جامع برای مقابله با چالش های پیش روی کشور در حوزه های بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: سلامت روان، سوء تغذیه و ناتوانی از مشکلات عمده در حوزه سلامت بشمار می آیند.

وی نسبت به تعداد کودکانی که در پاکستان به مدرسه نمی روند ابراز نگرانی کرد و گفت: بیش از 20 میلیون کودک در پاکستان از تحصیل بازمانده اند و بایستی برای ثبت نام کودکان بی بضاعت در مدارس، راهکارهای خلاقانه اندیشید.

دکتر عارف علوی بر استفاده از روش های یادگیری دیجیتال و آنلاین برای آموزش کودکان در خارج از مدارس تاکید و افزود: دولت بایستی با اتخاذ تصمیمات فوری، به این مشکلات رسیدگی و با آنها مقابله کند.

وی در ادامه این نشست، به موضوع پیشگیری بهتر از درمان اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه نه تنها مقرون به صرفه است بلکه به کاهش بیماری ها و شیوع آن در جامعه نیز کمک می کند.

عبدالله عبدالعزیز فاضل، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در پاکستان در خصوص نقش و دستاوردهای UNICEF در زمینه های بهداشت و آموزش و همچنین اثرات سیل بر کودکان و کمک های ارائه شده به آنها در مناطق سیل زده پاکستان توضیحاتی ارائه کرد.

این توضیحات شامل، ثبت نام 134 هزار 739 کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید برای درمان، واکسینه شدن 1 میلیون و 194 هزار و 940 کودک در برابر سرخک، برپایی 1 هزار 232 مرکز آموزشی موقت، فراهم نمودن محیط امن برای تحصیل 180 هزار 889 کودک، دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای 1 میلیون و 195 هزار و 088 نفر و ارائه برنامه 5 ساله صندوق کودکان سازمان ملل متحد برای تقویت بخش های آموزشی و بهداشتی پاکستان می باشد.

در پایان این نشست، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان از حمایت های صندوق کودکان سازمان ملل متحد از پاکستان در حوزه های بهداشتی و آموزشی تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1