خبر فوری

 
 
دیدار هیئت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1805339282

18:40 1401/11/24


برچسب ها : اسلام آباد, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, صندوق جمعیت سازمان ملل متحد, گفتگو,

لوئی شعبان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در پاکستان در راس هیئتی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | لوئی شعبان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در پاکستان در راس هیئتی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی بر تغییر نگرش اجتماعی نسبت به تنظیم خانواده برای ارتقای سلامت باروری و کنترل بیش از حد جمعیت تاکید کرد و گفت: رشد سریع جمعیت فشار زیادی بر منابع ملی وارد خواهد آورد.

وی در ادامه تنظیم خانواده را ابزاری کلیدی برای مهار افزایش جمعیت دانست و افزود: فرهیختگان و رسانه ها باید به مردم در مورد تنظیم خانواده آموزش هایی را ارائه نمایند و همه ذینفعان باید برای ارتقای تنظیم و سلامت خانواده بهتر به عنوان حقوق اولیه انسانی زوجین تلاش کنند.

وی همچنین بر لزوم انجام اقدامات موثر از سوی همه دست اندرکاران از جمله دولت های ایالتی جهت ارتقای تنظیم و سلامت خانواده، سلامت مادر، سلامت باروری، و از بین بردن ضعف روحی و جسمی و سوء تغذیه تاکید نمود و بیان کرد: بایستی میزان مرگ و میر در مادران و کودکان را کاهش دهیم.

در همین حال، لوئی شعبان، دکتر عارف علوی را از نقش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ارتقای خدمات تنظیم خانواده در پاکستان مطلع ساخت و گفت: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اصلی ترین سازمانی است که از تمام بررسی های جمعیت شناختی و بهداشتی انجام شده در پاکستان تاکنون حمایت کرده است.

وی همچنین در پایان این دیدار، از حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از تلاش های پاکستان جهت تسریع دسترسی و ارائه اطلاعات و خدمات تنظیم خانواده اطمینان حاصل کرد و افزود: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به مدت 50 سال است که در حال ارائه کمک های فنی و مالی به پاکستان می باشد.

ارسال نظر

 
1