خبر فوری

 
 
دیدار هیئت شورای تجارت آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :411913144

20:52 1399/06/10


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, نخست وزیر پاکستان, هیئت آمریکایی,

هیئت شورای تجارت آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حضور افسران ارشد پاکستان در کاخ نخست وزیری دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت شورای تجارت آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حضور عبد الحفیظ شیخ مشاور دارایی، عبد الرزاق داود مشاور تجاری، عاطف بخاری رئیس هیئت سرمایه گذاری و دیگر افسران ارشد پاکستان در کاخ نخست وزیری دیدار کردند.

هیئت تجارت آمریکا ابتکارات مختلف دولت پاکستان در زمینه امکانات برای جامعه تجار به ویژه از نظر سهولت انجام کار را مورد ستایش قرار داده و اعضای حاضر در هیئت از بخش های مختلف گزارشی از فعالیت های تجاری و امور وابسته به آن شرکت های خود ارائه کردند. اعضای هیئت ابراز داشتند که سیاست های تجارت دوست دولت پاکستان باعث تشویق شرکت های آمریکایی حاضر در پاکستان شده و آنها خواستار انجام سرمایه گذاری بیشتر هستند. هیئت همچنین پیشنهاد و راهکار های مختلفی به نخست وزیر پاکستان در زمینه تسهیلات بیشتر برای قشر بازرگان و تجار ارائه کردند.

هیئت چک 17 میلیون روپیه ای به صندوق امداد کرونا ارائه کرد و قبل از این نیز 20 میلیون روپیه به این صندوق کمک کرده بود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت که بر طرف کردن مشکلات موجود در مسیر قشر بازرگان و اطمینان از ایجاد فضای مناسب برای مشاغل سودآور از اولویت های دولت پاکستان است. دولت انگیزه هایی را برای بخش ساخت و ساز براساس اولویت اعلام کرده است تا توسعه نه تنها ساخت و ساز بلکه صنایع وابسته را نیز امکان پذیر سازد. کمیته عالی رتبه ای برای ارتقاء مشاغل متوسط و کوچک تشکیل شده است تا موانع در راه چنین فعالیت های تجاری برطرف شود. نخست وزیر پاکستان با در نظر گرفتن پیشنهاد های هیئت به مشاور تجاری خود گفت تا این پیشنهاد ها را مورد بررسی قرار دهد تا اموری که قابل اجرا هستند، در دستور کار قرار گیرند.

ارسال نظر

 
1