خبر فوری

 
 
دیدار هیئت سازمان همکاری اسلامی با مقامات سیاسی پاکستان
کد خبر :1096266612

16:42 1398/12/13


برچسب ها : OIC, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, کشمیر,

هیئت 7 نفری سازمان همکاری اسلامی OIC به ریاست یوسف ام الدوبی نماینده دبیر کل سازمان برای کشمیر عصر روز گذشته به منظور بررسی وضعیت فعلی کشمیر و تاثیر حملات ارتش هند به مناطق مسکونی در خط مرزی LOC طی سفری 5 روزه وارد اسلام آباد شده و با فخر امام رئیس کمیته پارلمانی مجلس ملی پاکستان برای کشمیر، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت 7 نفری سازمان همکاری اسلامی OIC به ریاست یوسف ام الدوبی نماینده دبیر کل سازمان برای کشمیر عصر روز گذشته به منظور بررسی وضعیت فعلی کشمیر و تاثیر حملات ارتش هند به مناطق مسکونی در خط مرزی LOC طی سفری 5 روزه وارد اسلام آباد شده و با فخر امام رئیس کمیته پارلمانی مجلس ملی پاکستان برای کشمیر دیدار کرد.

 

هیئت پس از این امروز (سه شنبه) دیداری با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و معاون وی انجام داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این بین ضمن گفتگو در خصوص نقض قطعنامه های سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اقدامات هند پس از 5 اوت 2019، با اشاره به سخنان دبیر کل سازمان ملل، ابراز داشت که این سخنان اثبات کننده این امر هستند که موضوع کشمیر یک مسئله داخلی هند نیست، اقدامات هند موجب زیر پا گذاشتن و نقض شدید قوانین حقوق بشری در کشمیر اشغالی شده است، ضروری است که با توجه به وضعیت فعلی در کشمیر اشغالی، باید تمامی نهادهای ذیربط بین المللی بسیج شوند، مسئله کشمیر باید براساس قطعنامه های سازمان ملل حل و فصل شود.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان او آی سی با ابراز نگرانی شدید در رابطه با مسئله کشمیر، ابراز اطمینان کرد که وی برای احیای حقوق پایمال شده مردم مظلوم کشمیر نقش موثر خود را ایفا خواهد نمود.

ناگفته نماند وزیر امور خارجه پاکستان پس از این دیدار طی مصاحبه مطبوعاتی مشترک به همراه نماینده ویژه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، گفت: مردم پاکستان انتظارات زیادی از OIC دارند و سازمان باید یک جلسه ویژه برای اوضاع کشمیر ترتیب دهد. وی افزود: گزارشی در رابطه با وضعیت ال او سی به نماینده ارائه شده است. هند با اجرای قانون تبعیض، زندگی را بر اقلیت ها به ویژه مسلمانان مقیم هند سخت کرده است، در دهلی نو مسلمانان را قتل عام کردند، اقدام هند موجب دل آزردگی پاکستانی ها شده است. جدای از مسلمانان، هندو ها نیز علیه قانون بحث برانگیز شهروندی صدای خود را بلند کرده اند.

لازم به ذکر است هیئت همچنین دیدار و گفتگویی در مورد موضوع کشمیر با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان داشته است.

ارسال نظر

 
1