خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان در رأس هیئت بلندپایه که شامل وزیران صنعت و تجارت، امور مالی و معاون وزیر هوانوردی افغانستان می باشد، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کردند.

همچنین سرور خان وزیر هوانوردی، شوکت ترین مشاور مالی، رزاق داوود و دیگر مقامات ارشد پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان را در این دیدار همراهی کردند.

پیش از این دیدار، نشست کارگروه های تجارت، ترانزیت و بازرگانی، دارایی و هوانوردی به ریاست وزرای مربوطه دو کشور در اسلام آباد برگزار شد.

شاه محمود قریشی بر تعهد پاکستان به صلح، ثبات، توسعه و تقویت روابط دوجانبه با افغانستان در همه زمینه ها تاکید کرد.

در همین حال، شاه محمود قریشی، تلاش‌های مستمر پاکستان را در ارائه کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های اقتصادی به افغانستان در مواجهه با چالش‌های دوگانه پیش روی مردم افغانستان برجسته کرد.

وی افزود: پاکستان در زمینه های مختلف کمک های فنی ارائه داده و موافقت کرده است که گفتگوها را برای تقویت روابط دوجانبه و شناسایی زمینه های جدید برای همکاری میان دو کشور ادامه دهد.

امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان از حمایت های مستمر پاکستان در پیرامون افغانستان صلح آمیز و باثبات و به ویژه میزبانی میلیون ها پناهجو طی چهار دهه گذشته تشکر و قدردانی کرد.

وی بر همکاری کامل افغانستان در جهت تقویت همکاری های برادرانه و متقابل میان مردم و دو کشور پاکستان و افغانستان تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1