خبر فوری

 
دیدار هیئت ایرانی با سناتور مجلس ملی پاکستان سراج الحق / بازدید آیت الله اعرافی از جامعه اشرفیه
کد خبر :1806778468

20:18 1397/11/22


برچسب ها : اتحاد, ایران, پاکستان, حوزه علمیه, سنی, شیعه, مسلمان,

امروز ( دوشنبه) رئیس حوزه های علمیه ایران آیت الله اعرافی به همراه هیئتی با رئیس جماعت اسلامی پاکستان و سناتور سراج الحق در منصور دیدار و گفت‌وگو کرد .


 

به گزارش راز نیوز، امروز ( دوشنبه) رئیس حوزه های علمیه ایران آیت الله اعرافی به همراه هیئتی با رئیس جماعت اسلامی پاکستان و سناتور سراج الحق در منصور دیدار و گفت‌وگو کرد . در هیئت همراه مقاماتی همچون : سرکنسول جدید ایران در لاهور محمد رضا ناظری و رئیس وفاق المدارس شیعه علامه نیاز نقوی از پاکستان حضور داشتند. قابل ذکر است که رهبران مرکزی جماعت اسلامی همچون : حافظ محمد ادریس، عبدالغفار عزیز، مقصود احمد و حافظ ساجد انور نیز در این دیدار در محل حضور داشتند.

طی این دیدار علاوه بر روابط دو کشور ایران و پاکستان، بر امور مهم جهان اسلامی نیز گفت‌وگو شد. سراج الحق در این دیدار با اشاره به اتحاد و همدلی به عنوان تنها راه نجات امت مسلمان خاطر نشان کرد که، دشمن با ایجاد تعصبات درصدد نابودی ما برآمده است، اما این درحالی است که کتاب خداوند قرآن مجید در دفعات متعددی از مسلمانان خواستار اتحاد و عدم ایجاد اختلاف شده است.

وی اذعان داشت که دشمنان در تمامی کشورهای اسلامی ظلم، کشتار و غارت را افزایش می دهند، علمای حق نیز در چنین شرایطی موظف به همراهی مظلوم و اتحاد بین مشترکات مسلمانان هستند. سناتور سراج الحق با ضروری خواندن ارائه راهکارهایی از آموزه های اسلامی به عنوان راه حل برای وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی معاصر اظهار داشت، ما باید به یک الگوی نظام اقتصادی بدون سود تبدیل شویم.

آیت الله اعرافی نیز با معرفی پروژه ها و برنامه های در حال اجرا در کشور ایران خواستار همکاری در این زمینه شد. وی خاطر نشان کرد که شخصیت هایی همچون : علامه اقبال لاهوری، آیت الله خمینی (ره) و سید ابوالاعلی مودودی از شخصیت های مهم بیانگر اتحاد بودند.


بازدید آیت الله اعرافی از جامعه اشرفیه


آیت الله اعرافی با دیدن از جامعه اشرفیه طی سخنرانی با تاکید بر نزدیکی علمای شیعه و سنی و حوزه های علمیه از ضروریات دوره معاصر خوانده و ابراز داشتند که جامعة المصطفی العالمیه در حال حاضر پذیرای طلبه ها از 130 کشور جهان است و تاکنون 50 هزار طلبه را فارغ التحصیل کرده و حدود 50 هزار طلبه ی دیگر در حال آموزش هستند. جامعة المصطفی العالمیه به همراه کشور پاکستان، در دیگر کشورها نیز کمپ هایی دارد.

 


براساس جزئیات به دست رسیده، در بازدید آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه ایران و امام جمعه قم به همراه هیئت همراه از جامعه اشرفیه در منطقه فیروز پور، مولانا فضل الرحیم و دیگر علمای حاضر از آنها استقبال کردند. در این بازدید، آیت الله اعرافی و هیئت همراهشان از بخش های مختلف این حوزه دیدن و برنامه های علمی این حوزه نیز به وی معرفی شدند.

مولانا اشرفی از تاثیر سفر خود به کشور ایران گفته و از اقدامات ایران در زمینه قرآن قدردانی کرد. ملا احمد عمر از اساتید بخش فارسی این حوزه نیز گزارش هایی را به آیت الله اعرافی ارائه داد. آیت الله اعرافی در بیانات خود همچنین به وجود حوزه های علمیه اهل تسنن و 1700 مسجد این مذهب که پس از انقلاب اسلامی ایران ساخته شده اند اشاره کرد. وی از طرفی پیشنهاد همکاری در زمینه های علمی و تحقیقاتی را از جانب جامعه المصطفی العالمیه به جامعه اشرفیه، داد.

ارسال نظر

 
1