خبر فوری

 
 
دیدار هیئت اداره توسعه بین المللی آمریکا با شازیه مری وزیر پاکستان
کد خبر :725990164

10:09 1401/11/19


برچسب ها : USAID, آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده, اسلام آباد, برنامه حمایت از درآمد بی نظیر, بینظیر, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, واشنگتن,

هیئت اداره توسعه بین المللی آمریکا USAID به رهبری مایکل شفر معاون مدیر دفتر آسیایی این اداره روز سه شنبه 7 فوریه (18 بهمن) با شازیه مری وزیر کاهش فقر و تامین اجتماعی پاکستان در سفارتخانه این کشور در واشنگتن دیدار کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| هیئت اداره توسعه بین المللی آمریکا USAID به رهبری مایکل شفر معاون مدیر دفتر آسیایی این اداره روز سه شنبه 7 فوریه (18 بهمن) با شازیه مری وزیر کاهش فقر و تامین اجتماعی پاکستان در سفارتخانه این کشور در واشنگتن دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار به طور مفصل در مورد اقدامات انجام گرفته و تسهیلات ارائه شده به اقشار ضعیف جامعه در پاکستان تحت برنامه "حمایت از درآمد بینظیر BISP" تبادل نظر انجام گرفت.

خانم شازیه مری وزیر فدرال پاکستان در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی از سیل بی سابقه در پاکستان در سال 2022 میلادی، اظهار داشت که این سیل باعث ویران شدن بسیاری از سازه ها، زمین های کشاورزی و غیره شد و از طرفی نیز به همراه 4 میلیون کودک و صدها هزار زنان حامله، 33 میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفتند. وی در ادامه با برجسته سازی اقدامات درحال انجام از سوی بی آی اس پی به منظور تعمیر و احیای مناطق تحت تاثیر سیل، این برنامه را به عنوان یک نمونه در 14 سال گذشته عنوان کرد و گفت: از طریق این برنامه به تمامی قشر ضعیف بدون تبعیض کمک ارائه می شود.

 او عنوان کرد که ثبت ملی اجتماعی-اقتصادی به دولت پاکستان کمک کرده است تا از طریق یک پایگاه داده علمی به مستحق ترین و محروم ترین اقشار جامعه دسترسی پیدا کند. تحت برنامه BISP به حدود 8.9 میلیون خانواده کمک مالی ارائه می شود که این عدد تا سال 2024 به 10 میلیون خواهد رسید. تامین کمک مالی به طور مستقیم به زنان سرپرست خانواده نشان دهنده اولویت این برنامه در راستای مستقل سازی زنان می باشد.

شازیه مری به هیئت گفت که 364 مرکز تسهیل بی نظیر در سراسر پاکستان برای حل مشکلات تغذیه زنان و کودکان کار می کنند. از طریق برنامه بی آی اس پی پس از سیل، بین 2.5 میلیون خانواده قربانی، مبلغ 70 میلیارد روپیه توزیع شد. وی همچنین حمایت و همکاری های مداوم بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و جی آی زد در زمینه  کاهش فقر و تامین اجتماعی را مورد ستایش و تمجید قرار داد. او همچنین هیئت را از برنامه بانک جهانی در پاکستان با عنوان "حمایت اجتماعی مقاوم در برابر بحران پاکستان CRISP" مطلع کرد.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه سخنان خود با ستودن همکاری اداره توسعه بین المللی آمریکا، خاطر نشان ساخت که پاکستان برای توسعه بیشتر این برنامه منتظر افزایش همکاری با اداره خواهد ماند.

مایکل شفر ضمن تمجید از برنامه حمایت از درآمد بینظیر، با بیان اینکه اداره توسعه بین المللی آمریکا و هیئت حاکمه آمریکا خواستار مستحکم نمودن دوستی و شراکت خود با پاکستان هستند، گفت: USAID به دنبال ایجاد توازن بین کمک ها در بخش هایی مانند تامین اجتماعی، فقر زدایی، تغذیه و آموزش است. وی گفت که در پایان فصل بهار به پاکستان نیز سفر خواهد کرد تا با بازدید از مناطق سیل زده آگاهی و تجربه بیشتری کسب کند.

ارسال نظر

 
1