خبر فوری

 
 
دیدار هیئت 18 نفره نمایندگان مجلس آ.سه.آن با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1248509036

18:07 1398/08/16


برچسب ها : آسه‌آن, پاکستان, هند, کشمیر,

هیئت 18 نفری نمایندگان مجلس آ.سه.آن به ریاست حاجی محمد عظمی حامد رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی امروز (پنجشنبه) با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هیئت 18 نفری نمایندگان مجلس آ.سه.آن به ریاست حاجی محمد عظمی حامد رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی امروز (پنجشنبه) با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو کرد. قابل ذکر است هیئت 18 نفری آ.سه.آن در تاریخ 14 آبان طی سفری 4 روزه و با هدف بررسی وضعیت کشمیر اشغالی پس از اقدامات یکجانبه هند، وارد اسلام شده است و پس از آن برای ادامه روند بررسی با مردم و مقامات کشمیری نیز دیدار انجام خواهد داد.
دکتر عارف علوی در این دیدار با شرح مفصل گزارشی از جنایات هند در کشمیر اشغالی و با فاشیست خواندن دولت هندوستان درپی جنایات و مظالم بی انتهای آن علیه ملت مظلوم کشمیر، بیان داشت، که اسلام آباد به طور مداوم برای احیای حقوق مظلومان کشمیر در هر سطحی از بین الملل، اقدامات جدی انجام داده است. وی با وظیفه خواندن بررسی مشکلات ملت مظلوم کشمیر و نقض صریح حقوق آنها توسط جامعه بین المللی، گفت: بین الملل باید هرچه سریعتر قدمی به منظور حل این مشکلات بردارد. وی همچنین با محکوم کردن نقشه سیاسی منتشر شده در تاریخ 11 آبان توسط وزارت کشور هند که در آن مناطق گلگیت بلتستان و آزاد جمون و کشمیر پاکستان به عنوان مناطق تحت تسلط هند نشان داده شده بودند، ابراز داشت: انتشار این نقشه غلط و غیر حقیقی، نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. پاکستان این نقشه را به دلیل تغایر آن با نقشه های سازمان ملل رد میکند.
رئیس هیئت نمایندگان مجلس آ.سه.آن با محکوم عنوان کردن اقدامات هند در تاریخ های 5 اوت و 2 نوامبر، ابراز اطمینان کرد که کشورهای آ.سه.آن برای برجسته سازی این مسئله به طور کامل نقش خود را ایفا خواهند نمود. وی افزود، راهکارهای مختلفی در این باره تدوین شده است که براساس آن نمایندگان رسانه های کشورهای آ.سه.آن برای بررسی حقوق بشر در جمون و کشمیر اشغالی، به آنجا اعزام خواهند شد. از طریق منبر مساجد کشورهای آ.سه.آن، مسئله کشمیر اشغالی مورد برجسته سازی قرار می‌گیرد. گفتنی است اعضای این هیئت از تشکیل گروه آ.سه.آن موسوم به طرفداری از جامون و کشمیر اشغالی برای برجسته سازی مسائل آن خبر دادند.

ارسال نظر

 
1